Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 106144 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

olli_tr

  • Vieras
Saitko hintaa alas Focaleista? ;) Mitä lisävarusteita noin ylipäänsä otit autoosi?

Joo ei se vakio parempia lisävarustesysteemejä toki vastaa, mutta omaan korvaan yllättävän hyvä vakiosoittimeksi ja kuusikaiuttimiseksi setiksi.

No, olin jättänyt tuon pois alkuperäisestä tarjouspyynnöstä ja sitten pyysin viimeistä tarjousta johon lisäsin Focalit, niin on hankala sanoa, että mikä nyt on noiden osuus ja mikä ei. Hinta ei kuitenkaan noussut listahinnan vertaa. :) Mutta ainahan sitä autokaupoilla häviää, teki mitä teki. Olen kuunnellut viime vuodet noita Highline-Passatin vakiokajareita ja ainakin niihin verrattuna tykkäsin että 3008 kaipasi noita Focaleita. Makuasioitahan nämä.

Kattoluukku, hierovat jakkarat, langaton lataus, lämmitettävä tuulilasi, Focalit, "Black Diamond" -katto ja metalliväri oli siellä lisähintapuolella. Joku täällä jo totesi, että tuo mainoksissa ollut kuparin väri on ihan kamala, kun taas meille se oli juuri se mitä piti saada. Makuasioita nämäkin siis. :) Täälläkin oli sellainen tilanne, että tämä oli niitä harvoja autoja, joiden kohdalla löytyi emännän kanssa yhteinen sävel.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 759
Rekisteröidytäänpä tännekin, kun ensimmäinen Peugeot-mallinen kulkine on tulossa taloon.   

Tervetuloa Foorumille.  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

Peeveli

  • Vieras
Tuli muutettua tilausta hitusen...Sähkötoiminen kuskin penkki ja matkustajan sähköinen ristiseläntuen säätö. Essari-THP165:ssa oli sellainen ja tykästyin, selvästi paremmaksi saa säädettyä reisituen jos pitää penkkiä korkealla. Samalla muutin värin perusvalkoiseksi, ahtojään valkoinen. Musta katto toki mukana edelleen.

Empee: tuliko sinulle allureesi älyavain eli täysin avaimeton käyttö lisävarusteeksi? Autossa on muutoin activen tapaan perinteinen virta-avain ja ohjauspylvään virtalukko ja kaukolla ovet. Itselleni tulee mutta välillä liikaa tulee mietittyä sitä että tulisko sitä avainsysteemillä toimeen sittenkin ja jättäisi tuon lisävarusteen pois. Toisaalta ohjaamo on moderni, niin tuntuuko sittenkin perinteinen virtalukko avaimen kääntämisineen antiikkiselta...

antsu

  • Vieras
Olet varmaan huomannut miten hankalaa on kaivaa avainta kassit ja käsineet kädessä taskusta.

Tietenkin silläkin pärjää, kun on pakko. Pärjättiinhän ennen sellaisillakin autoilla, joissa kuski avasi avaimella oman ovensa ja syöksyttyään autoon avasi pelkääjän oven napista :) Myydäänköhän enää keskuslukottomia autoja ???

olli_tr

  • Vieras
Otin kanssa nuo sähköjakkarat (ja sen hierontatoiminnon, kun hintaero oli niin pieni). Edellisessäkin oli, ja kun meitä on kaksi kuskia, niin muistipaikkatoiminto on ihan näppärä.

Olisin halunnut peruutuskameran, mutta reilu 600 euron park assist jäi ottamatta. Tylsä, että Suomessa ei saa WY17:aa Allureen, eli pelkkää peruutuskameraa parkkitutkien lisäksi. Muissa maissa sen saa 250 eurolla Allureen...

Peeveli

  • Vieras
Olet varmaan huomannut miten hankalaa on kaivaa avainta kassit ja käsineet kädessä taskusta.


Totta. Tuossa kantamistilanteessa vaikkapa kaupasta autolle nykyisen avaimellisuutta kiroilen. Se vaan kummasti unohtuu kun ne kauppakassit on kotiin saanut. ;D Joo, avaimeton käyttö säilyy lisukkeena, sen päätin.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Empee: tuliko sinulle allureesi älyavain eli täysin avaimeton käyttö lisävarusteeksi? Autossa on muutoin activen tapaan perinteinen virta-avain ja ohjauspylvään
Juu tulee älyavain (sähköisen takaluukun kanssa se tulee muutenkin aina mukaan). Lisäksi otin Navigoinnin, Park Assistantin 360 kameralla ja mustan katon.
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

olli_tr

  • Vieras
Kuvittelin aina että nykyisessä B6 Passatissa on tehokas persgrilli, mutta koeajamassani 3008:ssa vasta olikin...

Peeveli

  • Vieras
Ei menestynyt 3008 mitenkään kaksisesti TM:n talviautovertailussa. Kummastuttaa arvosana 8 maantieajossa, kun etuveto-Ateca otti 9:n. Omalla koeajollani etuvetoinen Ateca tuntui selvästi rimpulammalta, ohjaukseltaan ylikevyeltä ja sivutuulessa epävakaammalta jo kesäkelissä kesärenkain kuin 3008 Hakkapeliitta R2-kitkarenkain. Samoin liikkeellelähtökyky ja lumipinnalla kiihdytys ei testissä olleella manuaali-3008:lla ollut kaksinen. Koeajossa kokeilin automaatti-165:lla jäisessä ylämäessä lähtöä ja melko hyvin se siitä lähti, renkaina 225/55/18 Hakkis R2-kitkat. Ehkä se perinteinen automaattiloota auttaa osaltaan. Onhan se tavallaan aika noloa, että sinänsä "katu-uskottavan" näköinen 3008 jäi vertailussa valtavasti esimerkiksi takavetoiselle E-Mersulle kiihdytyksessä lumipinnalla tai mäennousukyvyssä, mutta jäi ajaltaan myös kaikille muille etuvetoisillekin. Ehkäpä Ranskan baskeripojille olisi lisää mietittävää ja suunniteltavaa...Alun perin ajattelin että tähän otan nastarenkaat. Toisi ehkä tietyissä keieissä pienen lisän etenemiskykyyn. Toisaalta uusi nastarengaskielto-liikennemerkki enteilee nastakieltoisia katuja/teitä maahamme (ainakin siis tänne Helsinkiin), joten minulle tyypillisellä käänteisellä tuurilla sellainen astuu juuri voimaan, kun olen hommannut ne 3008:n rengaskoossa suhteellisen kalliit talvirenkaat nastallisina. Ehkä ne pitää ottaa kitkoina...

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 271
Ehdit ajaa ne nastakumit loppuun ennen kieltoja.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 247
  • ajossa: 407 Coupé, Boxer, iVTEC
Oliko vuosi 2005, kun Golf voitti talvitestin yhdellä testin surkeimmista lämmityslaitteista. Legendaarista. Ei noista kannata loukkaantua... ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

antsu

  • Vieras
Niinpä, mutta kun arvosanat melkein kaikesta muusta oli 9, ei lämmityslaitteen 7 haitannut. 407 sai lämppäristä 10, mutta se ei nostanut autoa kärkeen kun oli monta 7:aa ja 8:aa.

Testissä annetaan arvosana kymmenestä asiasta ja lasketaan niiden painotettu keskiarvo. Siitä saatava numero määrää sijoituksen kisassa.

Peeveli

  • Vieras
Mitä enemmän kahlaa maailman foorumeita ja muita lähteitä THP-koneesta, sitä enemmän alkaa kallistumaan tilauksen muuttamiseen 130 puretech automaatiksi. Ikinä ei 3100 euron lisähintaa saa vaihdossa, ja riski remonttiin takuusta huolimatta kaivertaa mieltä. Dieseliä en enää tähän maailmanaikaan osta, ja automaattiloota on ehdoton must. Näin ollen 3008:ssa ei oikein muuta jää jäljelle. Kova miinus 130 puretech A:ssa lienee se, että sen tuotanto-ongelmat venyttänevät toimitusaikaa vielä valtaisasti THP165:sta kauemmas.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 154
Mutta älä sitten lue niitä THP 150, 155 tai 156 moottorin juttuja. Niin paljon tuohon Euro6 normin moottoriin on muutoksia tehty että ei voi vanhempaan verrata enää suoraan.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot e-2008 -23 / Peugeot 406 Coupe V6 -01

Ex PSA: Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18, Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Vieras
^

Sulla näköjään citikassa thp165. Paljonko kilsoja tullut? Ongelmattomia? Syökö öljyä?

Vaikka on 3 vuoden takuu ja varmaan sen jälkeenkin good willinä korvattaisiin ekalle omistajalle suurin osa jakopäärempasta, niin ei se korjaamoseisottaminen kivaa ole. Lisäksi autoliikkeen myyjät tietänevät yleisesti thp-koneen kirosanaksi maineeltaan, joten hyvityshinta voi olla jopa alle 130 heppaisen puretechin?