Kirjoittaja Aihe: 5008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 31487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 193
Onhan nokkamaski käytössä (kai tuohonkin on sellainen)? Talvidieseliä oletan että on jo nyt oltava? Joskus tietty ovat todella pitkään myyneet "sekoitusta" jotka johtaa kylmällä ongelmiin.

tempputee

  • Vieras
Auto käynnistyi, mutta vikavalo paloi. Avaimetonta ei voi käynnistää hehkuttamatta ja oli lämmityksessäkin tunnin ennen starttia. Maskikin on paikallaan.
Olisiko ollut urea jäässä, tms. Assistance sanoi, että ajo omalla riskillä, niin käskin hakea pois. Ja sijaiskärrykin vihdoin saapui, pitkän odottelun jälkeen..

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Tuo urean jäätyminen voisi olla syy.
Nuo varoitukset pitäis olla paremmin yksilöityjä. Mikä lämmitin autossa on? Nehän on myös aiheuttaneet moottorivalon esiintymisiä. Luulisi kyllä, nykyään jo tiedetään, miten moottorilämmitin voidaan toteuttaa ilman ongelmia.
Minkä toivat sijaisautuksi?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 193
Urean säiliö ja putki taitaa olla lämmitetty.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Toki urea voi auton seistessä jäätyäkin, mutta ei sytytä vikavaloja. Lämmitin sitten ajossa sulattaa ja näin kovilla pakkasilla ureaa ei kulu.

tempputee

  • Vieras
Selvisi ongelma. Turbon välijäähdyttimessä vettä ja jäätynyt. Ovat rakentaneet jonkun lisämaskinsuojan siihen. Lämppärinä on öljypohjan säteilyversio, josta taitaa olla iloa vain naapurin kissalle.. Vuokraamo toi pihaan Datsunin...  :D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Oikean etunurkan ritillän on tulossa ihan virallinen viimasuoja, mutta toistaiseksi niitä on teippailtu tukkoon, kunnes tyylikkäämpi ratkaisu saadaan. Tämä koskee ainakin uusia DV5-koneisia malleja eli 1,5 litraisia BlueHDI 130:sia.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 785
Tuo urean jäätyminen voisi olla syy.
 Mikä lämmitin autossa on? Nehän on myös aiheuttaneet moottorivalon esiintymisiä. Luulisi kyllä, nykyään jo tiedetään, miten moottorilämmitin voidaan toteuttaa ilman ongelmia.
. Lämppärinä on öljypohjan säteilyversio, josta taitaa olla iloa vain naapurin kissalle..  :D
Säteilylämmitin ainoa vaihtoehto tuohon, letkulämppäri aiheuttaa vikavaloja. Näin muistelisin lukeneeni. On se säteilylämmitin tyhjää parempi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 193
Kyllä säteilylämmitinkin tuo huomattavaa hyötyä, ei kannata kaikkiin kirjoituksiin uskoa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 785
^Oliko mulle?
Nimenomaan, en ole kiistänyt etteikö olisi hyötyä ja paras mahdollinen (ainoa) vaihtoehto.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

tempputee

  • Vieras
Säteilylämppäri auttaa startissa ja sisätilat lämpenee sisätilanlämppärillä. Näillä mennään, kun muuta ei enää tarjolla ole.
Mutta, alkuperäiseen tilateeseen takaisin!
Eli Karkkilan Auto-Kehä teki tyylikkään ratkaisun keulamaskiksi (kts. kuva) ja muukin hoitui mallikkaasti!
Katsotaan ja raportoidaan, miten tilanne parani! Moottori on ainakin kovilla pakkasilla käynyt aika kylmänä aiemmin, saa nähdä vaikuttaako suoja siihen.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Tuolla estetään vain välijäähdyttimen jäätyminen. Ei pitäisi moottorin lämpenemiseen vaikuttaa. Tämä koskee nimenomaan vain 1,5 130hv dieseliä kuten penguin sanoikin tuossa jo.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

DMG

  • Vieras
5008 Puretech automaatti, käyttöönotto tammikuussa 2018, kone meni vaihtoon 28 000 km kohdalla. Näistä Puretecin ongelmista oli näköjään paljon juttua tuolla 308-puolella, mutta ei (vielä?) täällä. Mun tapauksessa auto ilmoitti haluavansa korjaukseen kesken moottoritieajon, ei kuitenkaan mitään välitöntä pysäytyspyyntöä. Ja toimi ihan normaalisti, vein sitten seuraavana aamuna merkkihuoltoon. Ekana päivänä katsoivat vikakoodit ja kertoivat että pitää tutkia lisää. Seuraavana päivä ilmoitus että moottori pitää vaihtaa. Puristukset ok, mutta ohivirtaus yli raja-arvon. Liekö miten yleisiä nämä vielä näin uusissa? Merkkihuollon (Veho) toiminta kyllä oikein mallikasta, ja matka jatkuu taas.

Ärsyttämään jäi konerikon lisäksi myyjäliikkeen (Länsiauto) ja maahantuojan nihkeily sijaisauton kanssa. Joutui itse maksamaan puolet sijaisautokuluista, Länsiauto suoraan sanoi että eivät maksa kun ei ole lakiin perustuvaa pakkoa. Maahantuojan puolella kukaan ei vastaa kyselyihin. Automaattivastausta ja huoltotyytyväisyyskyselyä kyllä pukkaa, muttei mitään oikeita vastauksia. Nämä toki enemmän periaatteellisia juttuja, eipä toi sijaisautokulu takuukorjauksesta tehtaalle lähteneeseen laskuun verrattuna tietysti ole juuri mitään.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 193
Tämä ihmisten välisen kommunikoinnin tärkeys etenkin ongelmatilanteissa, on sellainen asia mikä autonvalmistajien ja jälleenmyyjien vain pitäisi taas uudestaan oppia arvostamaan. Se ehkä ainut tapa saada pysyviä asiakkaita aikaiseksi? Kun asiat hoidetaan mallikkaasti, ei asiakkaalla ole pelkoa ostaa uusi samanmerkkinen auto vaikka edellisessä olikin isoja ongelmia. Näin toimii esim. Toyota ja heillä ei tosiaan ole autot niin kestäviä mitä ne ovat ihmisten mielikuvissa vaan siellä hoidetaan asiat kunnolla ja asiakkaan mieleen jää positiivisuus. Autonvalmistaja/maahantuoja/jälleenmyyjät kun eivät tätä ymmärrä, niin myynti ei tule lisääntymään, tai pysymään, edes kohtuullisena. Pitäisi olla rohkeutta tehdä muutoksia ja ymmärtää mikä meitä ihmisiä ajaa eteenpäin.

Simplicitas

  • Vieras
Tämä. Itsellä 308 sw:stä meni puretech vaihtoon viime syksynä. Raision autokeskuksesta auto ostettu ja siellä myös huollettu. Latin latia en hommasta maksanut vaikka takuu oli jo ummessa ja sijaisautonkin sain autokeskuksen piikkiin, muistaakseni yhden diagnoosihuollon ajaksi otettu sijaisauto oli ainoa oma kulu. Ei siis hirvittänyt kuitenkaan hankkia samasta paikasta nyt 5008 samalla koneella. Ainakaan paljoa 😊