Kirjoittaja Aihe: 5008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 31486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Griffe

  • Vieras

Onko kenelläkään kokemuksia panoraamalasikatosta 5008:ssa? Oliko hintansa väärti? Syökö kuinka paljon pääntilaa ja onko niin, että tilaamalla katon menettää keskirivin lukuvalot?

Olen tilaamassa uutta autoa ja lisävarusteita tässä arvon. Myyjäliikkeellä ei kuulemma ole tällä hetkellä lasikattoista yksilöä jota pääsisi katsomaan. Lasikatosta kokemuksia mm. 307 SW:ssä ja onhan se kiva varuste, mutta aika hintava ja vähän mietityttää tuo pääntilan riittävyys. 307 SW:ssa keskirivin lukuvalot oli siirretty takaovien yläpuolelle kauhukahvojen viereen, mutta kuvien perusteella valot näyttäisivät puuttuvan lasikattoisesta 5008:sta kokonaan (mikä on aika erikoinen ratkaisu).

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Uudet 3008 / 5008 mallithan eivät varsinaisesti sisällä panoramakattoa, jossa melkein koko katto on lasia, vaan tilalla on selvästi pienempi kattoikkuna. Taisi olla avattavaa mallia. Itse jätin sen aikoinaan tilaamatta, koska se ei ollut koko katon kokoinen. Auton ilmeen takia valitsin black diamond katon. Vinkki varusteista: Focal stereot on hintansa arvoinen, ja navigoinnin valitsemalla saa tarvittaessa kartan ja ajo-ohjeet ratin takana olevaan näyttöön, jolloin keskinäyttö jää esim. radiolle tai ilmastoinnille. Istuimisssa on aika iso ero (tavallinen vrt. sähkösäädöilla). Kannattaa koeistua ennen tilausta.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 748
On siinä keskellä valot. Suosittelen myös ruksaamaan focal äänentoiston.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Ihan yhtä paljon se aukko on kokokaton kokoinen 5008 II:ssa kuin edeltäjä 5008:ssakin, nyt vaan siitä osa myös aukeaa.  Lasi ulottuu toisen penkkirivin selkänojan eli C-pilarin tasolle auton pituussuunnassa, kuten ennenkin ja hieman vajaa puolikas lasin etuosasta on avautuva.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Menee eihetta sivuten, mutta ainakin 3008:n lasikattoluukkua en laskisi panoramakatoksi (aloittaja kysyy panoramakatosta). Ei nuo kattoluukut ole verrattavissa oikeaan panoramakattoon. En kyllä oli koskaan nähnyt uutta 5008:a lasikattoluukulla. Onko 3008:n ja 5008: kattoikkunat erikokoisia?
Joka tapauksessa, myös 307sw:n panoramakaton lasinen osuus näyttää suuremmalta, kuin 3008II:n.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Lasi on ulkopuolelta varmaan suhteellisesti suurempi, mutta aukko on mielestäni aika samankokoinen. Tuulilasin ja katon lasin välinen poikkipalkki on 3008/5008:ssa aika paljon järeämpi, joten aukon etureuna voi olla hieman taaempana. Muistelisin, että 308 I SW:ssä lasi alkoi heti tuulilasista, mutta eihän siinäkään se aukko sisäpuolelta ihan siitä alkanut. Samoin näyttäisi olevan 308 II:ssa. 208:ssa on tuulilasin ja lasikaton välissä varustelusta riippuen jonkin värinen lista, arviolta n. 5 cm paksu.

3008/5008 II:ssa on aina peltikatto ja siinä on sitten käytännössä vain sen "panoraamakaton" aukon kokoinen lasi ja siinä lasissa n. 45 % etuosasta on avautuvaa. Siinä mielessä varmasti lasikatto ei ole suhteellisesti yhtä suuri kuin aiemmissa malleissa, mutta onko aukon läpinäkyvässä osassa oikeasti eroa. Olen tuon lasin nähnyt molemmissa ihan oikeassa autossa, eikä kummassakaan tullut mielikuvaa, että onpa pieni, "vain" kattoluukku. Mitä nyt esitteiden kuvista ja omista valokuvista katselin, niin edelleenkään ei tule sellaista mielikuvaa. Toki, jos jollekin tulee, niin en käy kiistämään.

Griffe

  • Vieras
Kävin katsastamassa eräässä Vantaalaisessa autoliikkeessä olevan lasikattoluukulla/panoraamakatolla varustetun yksilön.

- Olen 180cm pitkä. Keskimmäisen penkkirivin reunapaikalla istuessa hiukset ottavat kattoverhoiluun kiinni selkänojan ollessa pystyimmässä asennossa. Selkänojaa kallistamalla tilanne vähän helpottaa. Vähän ihmetyttää tämä muuten noin isossa autossa. Kuskin paikalla ei ongelmaa (tykkään pitää penkkiä matalalla).

- Lasikattoisessa yksilössä on tosiaan valoyksikkö katossa keskirivin matkustajien päiden takana. Luulin ensin, että tämä olisi tarkoitettu lähinnä kolmannen istuinrivin matkustajille, mutta valot on kyllä suunnattu etuviistoon eli vähän valoa tulee keskiriville myös. Lattia jää keskirivin kohdalla kuitenkin täysin pimeäksi, koska sinne valo ei yllä. Eli keskirivin sisävalaistus lasikattoisessa versiossa korkeintaan välttävä (ilman lasikattoahan siihen tulee kolmas valoyksikkö kattoon keskirivin kohdalle).

Eli vähän ristiriitaiset fiilikset jäi, pitää vähän miettiä vielä tuota lasikattoa - kiva varuste mutta trade-off pääntilan ja valaistuksen osalta tässä tapauksessa aika iso. Sähköpenkki tuli testattua myös ja ero koeajamani yksilön käsisäätöiseen oli huomattava (reisituki ja istuinosan kallistuksen säätö tekevät ihmeitä). Focalit on jo ruksittu kun ei ollut mielestäni pahanhintainen.

Karl890

  • Vieras
Hei, Peugeot 5008, vuosimalli 2020. Yhdessä sumuvalossa on kosteus sisällä ja se ei mene pois. Onko kenelläkään ollut semmosta, miten saa sen kuntoon? Toinen ongelma on autoa sammuttaessa, silloin kuuluu joku kumma ääni. Tuntuu siltä, että joku asia käy vastaan, voiko se olla pakoputki?

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Pakko kysyä, että voisiko olla sähköisen käsijarrun kiristymisen aiheuttama ääni? Muuta ei tule mieleen.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Karl890

  • Vieras
Ei tulee käsijarrusta se ääni, se tulee ehkä jostakin sieltä, missä on pakoputki. 2 kerta olen käynyt jo autokaupassa sen ongelman takia, mutta siellä ei tehdä mitään. Nyt tulee vielä panoraamakatostakin joku ääni.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Aiheeseen liittyen yleistä keskustelua aiheessa: Lasikatto
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

uhkavaimahdollisuus

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Moikka,

Tuli liityttyä foorumille, koska pösön hankinta voi olla lähitulevaisuudessa hyvinkin mahdollista Ennakkoluuloja ja huolia silti riittää.

Perheeseemme on tulossa kolmas lapsi ja turvakaukalon ja kahden istuimen tarvitsema tila määrää uuden auton speksit. Sovittelin viime viikolla istuimia vm. 2018 5008 ja täytyy sanoa, että tilan määrä oli jopa mykistävä. Kolme istuinta meni hymyillen toiselle penkkiriville vaikka nykyiset istuimet eivät ole niitä kaikista siroimpia malleja. Muutenkin auton yleisilme oli hämmentävän miellyttävä. Ohjaamon hallintalaitteet ja ratkaisut tuntuivat nekin heti miellyttäviltä ja helpoilta käyttää. Ikäväkseni täytyy todeta, että ranskalaisissa on vain lähtökohtaisesti paremmin vaihtoehtoja omiin tarpeisiini. Toki muitakin ns. yleisimpiä vaihtoehtoja olisi esim Touran tai S-MAX.

Sitten nettiin ja tarkistamaan tarjonta. Vaihtoehtoja tuntuisi olevan ihan kiitettävästi. Sain hyvän vaihtotarjouksen autoliikkeestä missä olisi kaupan Peugeot 5008 Allure BlueHDi 120 Automaatti vm. 2018. Mittarissa 80tkm. Olen ymmärtänyt, että 1.2l bensakoneessa on ollut paljonkin ongelmia ja tuo diesel olisi se fiksumpi vaihtoehto? Ajomäärien puolesta en tee dieselillä mitään (n.10tkm/vuosi), mutta tuon reilu 500e/vuosi verot eivät niin pahalta tunnu etenkään jos moottori olisi luotettava?? Mitä muita asioita teidän mielestänne olisi hyvä tarkastaa/selvittää? Auto on huollettu Auto-Kehällä huolto-ohjelman mukaisesti. Tässä vielä linkki autoon:

https://m.nettiauto.com/peugeot/5008/12753669

Hinta tuntuu vähän korkealta. Autoliike tosin huollattaisi tämän ennen kaupantekoa.

Olisiko heittää mielipiteitä, kiitos.


vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 447
  • 79000km / elokuu 2019
Ko. mallista ei kokemuksia, mutta naapuritalossa asuvalla entisellä työkaverilla sellainen diesel näkyy jo pitkään olleen. Ei ole tullut juteltua mahdollisista murheista. Noista AdBlue järjestelmän pumppu/tankkimurheista ehkä olet tietoinen. Moottori sinänsä kai luotettava. AdBluessa tehdas osallistunut säiliön vaihtoon. Vastaavaa vaivaa ainakin joissain muissakin merkeissä.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Älä kauan täältä kysele, lue palstan kommentit ja tee päätöksesi. Mitään uutta kriittistä tuskin täältä saat, noilla kilometreillä tuo on sinulle passeli. Pian tilanne se, että päätät ostaa, mutta auto on myyty.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 748
Ei täytä liian täyteen adblue säiliötä talveksi, niin toimii.
Peugeot 3008 hybrid