Kirjoittaja Aihe: Puretech - Jakohihna murenee (EB)  (Luettu 69411 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #30 : 05.03.2019, 13:49:29 »
Nyt sitten odotellaan osia pösöön. Tärkeimmät mitä vaihdetaan:öljypumppu ja sen magneettiventtiili + paljon muuta osia.
1,5 viikkoa odottelua vielä. Sitten auto ollut huollossa melkein 4 viikkoa...Huokaisu.. Voiko olla mahdollista, että öljypumppu on tiensä päässä murentuneen jakohihnan takia?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 018
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #31 : 05.03.2019, 15:42:51 »
Tarvitaan paljon muruja jotta pumpun sihti menisi tukkoon, oliko hihnasta hävinnyt monta neliösenttiä pintaa?

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #32 : 05.03.2019, 16:13:06 »
Ei hajuakaan, kun en itse päässyt katsomaan ja enkä pahemmin kysynyt(Herättivät puhelulla 14 tunnin työrupeaman 2 tunnin yöunien jälkeen).

Ei mikään maailman paras herätys. Luetteli ison listan osia mitä menee vaihtoon. Pääasia, että toivottavasti tulee kuntoon, kun sillä pitäisi ajaakin pitkiä matkoja.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #33 : 05.03.2019, 19:00:13 »
Ei se sihti ole kuin parin peukalonpään kokoinen, eli menee kyllä tukkoon hyvinkin...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #34 : 07.03.2019, 15:15:32 »
Auto: 2015 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure, automaatti (58 000 km).

Maanantaina matkalla töihin, ihan perussetti eli engine faulty, repair needed, moottorin vikavalo. Soitto Peugeotin huollontiepalveluun. Auto hinurilla Veholle, sieltä alle vuokra-auto kolmeksi päiväksi.

Tänään infottiin, että jakohihnasta irronnut materiaalia joka tukkinut öljysihtiä jne jne. Jakohihnaremppa kaikkine lisähärdelleineen n. 3000€ josta kuulemma jäisi omaan piikkiin maksettavaa 500€, tehdas kuittaisi loput.

Edelleen itselleni jäänyt epäselväksi, johtuuko tämä nyt vääristä öljyistä vai hihnan materiaalista vai mistä? Jos hihnalla nyt pitäisi päästä edes se about 120tkm/5v, niin ei se nyt vakuuta jos mittarissa ei ole vielä puoliakaan ja autokin vasta 3,5v ikäinen.

Mahtava auto ajaa, moottori (toimiessaan) vääntää mukavasti, ei kuluta kohtuuttomasti, automaatti pelittää, siis kaikki kunnossa. Mittaristossa vain lukee minun makuuni hiukan liian usein tuo engine faulty, repair needed. Pitänee laittaa kiertoon.

Joko olet saanut auton takaisin? Kiinnostaisi itseäkin perustelut tuolle 500€:lle. Kun koko remppahan maksaa "normaalisti" noin 1500€ ja tehdas kyllä maksaa sen kokonaan jos auto huollettu oikeilla öljyillä ja merkkiliikkeessä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

308-18

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #35 : 07.03.2019, 15:52:04 »
Tässä voi olla mahdollisesti kyseessä se, että pelkkä öljypumpun sihdin tarkastus/puhdistus jne. toimenpiteet eivät ole enää riittävät vaan öljypumppu ja sen ohjausventtiili joudutaan mahdollisesti uusimaan.

JiiSHoo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #36 : 08.03.2019, 09:59:19 »
Joko olet saanut auton takaisin? Kiinnostaisi itseäkin perustelut tuolle 500€:lle. Kun koko remppahan maksaa "normaalisti" noin 1500€ ja tehdas kyllä maksaa sen kokonaan jos auto huollettu oikeilla öljyillä ja merkkiliikkeessä.

Auton sain alle keskiviikkona. Olisin saanut itseasiassa jo aikaisemmin mutta olin reissussa.
Ei sitten tarvinnutkaan maksella itse yhtään mitään vaan koko homma meni kuin menikin tehtaan piikkiin.

Aikaisemmin tuosta 500€ soittanut huollon mies, ei ollut Peugeot-merkin huoltopäällikkö vaan tuurasi tätä talvilomalla, joten hänellä ei ehkä sitten ollut asiasta sitä viimeisintä tietoa. Jakohihnaremppa kokonaisuudessaan tehty, lisäksi ainakin öljypumppu ja jotain venttilihommaa vaihdettu. Mitään lappuja en taaskaan saanut tehdyistä hommista mukaani, lieneekö joku normikäytäntö vai pitäisikö vain osata vaatia, mene ja tiedä...
Kuittauksen työsuoritteeseen annoin.

Matka jatkuu Pösöllä nyt ainakin alkukesään asti.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #37 : 08.03.2019, 18:20:36 »
Kyllähän se lista pitäisi pyytämällä saada, mutta ei toiki mikään oletus kai ole että annetaan, keskimääräisiä ihmisiä se ei kiinnosta.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #38 : 09.03.2019, 22:53:51 »
On tämä kyllä yhtä tuskaa odotella autoa huollosta. Vielä olisi reilu viikko jäljellä.. Sijaisautona Automaatti Volvo paskoilla penkeillä. Saa nähdä, että mitä tekevät moottorille ja minkälaisen selvityksen saan korjatuista vioista.

tmex

  • Vieras
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #39 : 10.03.2019, 08:01:46 »
Tuohan näissä takuukorjauksissa aina mättää, kukaan ei korvaa menetettyä vapaa-aikaa.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #40 : 10.03.2019, 19:05:38 »
...Ja mulla menee yö unet jos asiakkaan auto ei ole kolmessa päivässä valmis ;D :o 8) :-\
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #41 : 21.03.2019, 23:13:52 »
Auto: 2014 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure (automaatti).

Buusbalta kysymys ; - 5 vuoden / 60 000 km, huollossa tehtävässä Jakohihnan vaihdossa, haluttessaan huollon avaavan öljypohjan, sekä puhdistavan ns, öljysiivilän mahdollisista hihnarojuista, niin kuulemma vanha oljypohja ( muokattu teräspeltiosa ) ei avauksen jälkeen soveltuisi takaisin paikoilleen, vaan olisi tilattava uusi osa ?? Olenko kenties ymmärtänyt asian väärin?
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph Herald. Kupla 1,2. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #42 : 22.03.2019, 11:23:34 »
Kyllä tehtaan ohje näin käskee tekemään. Ilmeisesti riski että ohut peltinen pohja muuttaa muotoaan ja saattaa helposti jäädä vuotamaan. Kai sen omalla vastuulla voi vanhankin laittaa takaisin.
Mutta jos hihna moskaa siellä on niin sitenhän on tehtävä paljon muitakin puhdistuksia ja tehdas kyllä maksaa aika hyvin niitä...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #43 : 23.03.2019, 12:06:37 »
Nonii nyt tuli pösö huollosta. Putsattu öljytila, öljypumppu vaihdettu ja plus solenoidit. Kuukauden se siellä kerkesi olla. Huollon aikana tullut tuulilasiin halkeama. Maanantaihin asti joutuu odotella, että mites korvauskäytäntö. Kuvat otettu autosta. Tosi kiva ylläri oli kyllä  ;D

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: Puretech - Jakohihna murenee (EB)
« Vastaus #44 : 24.03.2019, 19:53:57 »
Kyllä tehtaan ohje näin käskee tekemään. Ilmeisesti riski että ohut peltinen pohja muuttaa muotoaan ja saattaa helposti jäädä vuotamaan. Kai sen omalla vastuulla voi vanhankin laittaa takaisin.
Mutta jos hihna moskaa siellä on niin sitenhän on tehtävä paljon muitakin puhdistuksia ja tehdas kyllä maksaa aika hyvin niitä...

Kiitos jälleen faktoista.- Tuntuu toisaalta hiukan oudolta, ettei ole käytetty ns. valumateriaalia, joka kävisi paikalleen avauksen jälkeenkin. Toisaalta siihen tietty ollut myös syynsä. Tuon kappaleen kustannus varmaan kohtuullinen.- Asia toki OK. Merkkihuolto hoitelee asianmuk. myöhemmin tuon hihnanvaihdon. 
« Viimeksi muokattu: 24.03.2019, 19:57:52 kirjoittanut pögömies »
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph Herald. Kupla 1,2. Skoda Oktavia Super.  Fiat.