Taitaa joutua irrottamaan tuon vaijerin pään jos ei muuten onnistu. Tulisiko tilaa jos siirtää vaihdetta?
Kiitti liittämästäsi kuvasta! Selvensi asiaa, eli oikealla jäljillä ollaan. Tuota vaihdetta voi tosiaan siirtää ihan käsin kevyesti edestakasi, ja sillä ei ole merkittävästi vaikutusta kaapeliin, koska korkin päällä kulkee "kuori" jonka sisällä vaijeri liikkuu. Tuon muoviläpyskän irrottaminen jonkin verran auttoi kaapelin siirtämiseen, mutta ei riittävästi.
Eli pitääpä vain irroittaa sitten tuo vaihteiston ohjausvaijerin pää, kuten kuvassa näkyy - hemmetti kun suurimmassa osassa näissä tämänkaltaisissa irroitushommissa hajoaa osa jotenkin, ja sitten vasta tajuaa miten se irroitus olisi oikeasti pitänyt tehdä

Nipukan päällä vaikuttaisi olevan jonkinlaiset muoviholkit, joten pitää koittaa niitä puristaa, ja samalla kammeta vaijerin pää tuosta ohjausmekanismin tapista.
Liittämäsi kuvan perusteella tuonne siis tulisi näköjään tuo 2,1 litraa öljyä - pitänee siis hankkia kolmas litra tavaraa, ettei tarvitse uudelleen täytellä - Huomasin nyt vasta Totalin öljynvalintaoppaasta, että MCM 6/1 laatikolle (kuvien perusteella tässä olisi se) tulisi tuo 2,1 l öljyä huoltotäytössä, ja itse asiassa öljy pitäisi olla Total Traxium Gear 9 FE SAE 75W eikä Gear 8...
Gear 9 täyttää PSA vaateet PSA B71 2316 & PSA B71 2317
Gear 8 B71 2330
Näköjään nuo uudet PSA vaateet johtuvat polttoainetaloudellisuudesta. Mutta näillä tiedoilla pärjännee paremmin, kunhan saisi varmistusta ja tietoa tuon vaijerin pään irroittamiseen ohjausmekanismin tapista
