Kai ne 150 tkm ajetut manuaaliöljyt ovat jo aika tummia ja uutenakin hyvin vastaavaa väriä kuin moottoriin laitettu. Diagnosointia ja viestittelyä vaikeuttaa se, että auto on tosiaan Ruotsissa ja tytär ei autojen tekniikasta hirveästi ymmärrä eli piti selittää missä on koko vaihdelaatikko.
Oli normihuollossa Peugeot-korjaamossa ja siellä huomauttivat ölyisestä vaihdelaatikosta. Putsasivat sen ja nyt parin viikon ajojen jälkeen totetsivat vuotavan. Korjausarvio on tosiaan huidellut siellä 1500 € ja ylöspäin. Kytkimen vaihdosta ei juuri lisähintaa ollut (500 € paikkeilla), joten oletettavasti vaihtaisiva ainakin kytkinakselin stefan muutenkin ja lisähinta sitten lähinnä osista. Mutta itsekin sanoivat, ettei akuuttia tarvetta ole.
Mutta olisihan se rauhoittavaa varmistaa, että laatikossa on riittävästi öljyä, kun tuo auto on vasta vuoden ollut tyttärellä niin vaikea tietää onko vuotanut jo pitkään.