Kirjoittaja Aihe: 308 - Ohjauskulmien arvot ja niiden vertailu eri mittauskertojen välillä  (Luettu 5011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
Ei oikein sekään selitä tuota toista suuntausta, mutterit kun kiristää niin menee enemmän aurauksen puolelle.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 618
Vedettiinkö auto liinoilla tuohon 140mm korkeuteen siis ? Ja onko nuo annetut arvot mille vannekoolle ? Ja oliko renkaat liukulevyjen päällä ? Leveät renkaat ainakin taitaa olla uraherkemmät eli se vaikuttaa meidän huonokuntoisilla teillä suoraan menoon
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vedettiinkö auto liinoilla tuohon 140mm korkeuteen siis ? Ja onko nuo annetut arvot mille vannekoolle ? Ja oliko renkaat liukulevyjen päällä ? Leveät renkaat ainakin taitaa olla uraherkemmät eli se vaikuttaa meidän huonokuntoisilla teillä suoraan menoon

En tiedä, onko vedetty tai onko liukulevyjä ollut.  Tuo eka vasen lappu, missä maavara ilmoitettu, on merkkihuollon (Mäkelän kone Järvenpää). Liekö vain mitattu vai oikeasti vedetty tuohon korkoon, ei tarkempaa tietoa. Auton rengastus ollut kaikissa mittauksissa 18” vakio GT:n koko.

Mutta yhteenvetona näyttäisi siltä, että merkkihuollon säätö (ainakin paperilla) olisi lähimpänä oikeaa. Keskimmäistä säätäjää kannattaa ainakin välttää.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 748
Meillä on GT alkuperäinen rengaskoko 225/45/17.
Peugeot 3008 hybrid

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
Tarkalleen ottaen tuo "140 mm" ei ole varsinaisesti maavara, vaan pyörän navan keskikohdan ja apurungossa olevan mittauspisteen välinen etäisyys.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Meillä on GT alkuperäinen rengaskoko 225/45/17.

Kyllä noissa GT farkuissa on ollu vakiona 225/40 R 18 rengastus. Ainakin 2015 oli näin.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 748
Ei ole kaikissa gt malleissa ollut 18". Meillä 2016 ja 17" ollut uudesta asti kesä ja talvirenkaat
Peugeot 3008 hybrid

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
Ainakin 7.6.2016 päivätyssä hinnastossa ja 1.3.2016 päivätyssä teknisissä tiedoissa 18" on ollut vakiona Suomessa, mutta kai ne 17" on myös voinut myydä jos sellaiset on halunnut.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Tuossa toisessa lapussa on väärän korimallin ohjearvot. Siinä myös lukee 308 sedan T91, kun auto on 308 SW T92.

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Tuossa toisessa lapussa on väärän korimallin ohjearvot. Siinä myös lukee 308 sedan T91, kun auto on 308 SW T92.

Hmm… pitäisiköhän melkein vaatia rahat takaisin tuosta ”säädöstä”. Ainakin joku hyvitys voisi olla paikallaan.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 748
Kyllä kannattaa valittaa
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Sedan tarkoittaa siis Peugeotin kielenkäytössä 308-mallin kohdalla hatchbackiä.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
T91 ja T92 Gt:n etuakselin ohjearvot ovat kuitenkin samat, joten ei sinänsä vaikuta lopputulokseen. Taka-akselin ohjearvot ovat aurauksen osalta poikkeavat.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
T91 ja T92 Gt:n etuakselin ohjearvot ovat kuitenkin samat, joten ei sinänsä vaikuta lopputulokseen. Taka-akselin ohjearvot ovat aurauksen osalta poikkeavat.

Mutta aurauksen ohjearvot on kuitenkin keskimmäisessä lapussa päin honkia, jos vertaa noihin vasemman lapun merkkihuollon arvoihin, mikä vastaa niitä mitä kirjoittelit tuossa aikaisemmin.

Viimeisimmän säädön jälkeen auton ohjaus on mielestäni levottomampi kuin aikaisemmin. Hyvin pientä korjausliikettä joutuu ratilla tekemään melkein jatkuvasti. Olisiko aurausta liian vähän? Täytyy varmaan vielä viedä merkkihuoltoon vielä tarkistukseen. Jotenkin tämä on kyllä aika villiä koko pyöränsuuntausbisnes. Tekijöitä on varmaan moneen lähtöön. Ja vaikka lapulla arvot olisi kuinka vihreällä, ei se taida todellisesta lopputuloksesta kertoa.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
Keskimmäisen lapun kokonaisaurauksen ohjearvot ovat luultavasti referenssikorkeudelle (180 mm), kun vasemman puoleisessa lapussa oli 140 mm arvot. 180 mm tavoite on -0° 12' ±0° 08', eli siis tuon lapussa ilmaistun -0° 20'/-0° 04'.

Eniten taitaa nuo oikean puoleisen lapun arvot olla päin honkia, ainakin kokonaisaurauksen osalta. Myös valinta "T92 eurooppalainen versio" viittaisi siihen että on käytetty vakioalustan arvoja eikä GT:n.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89