Se on kyllä totta että jossain määrin on turhaa kuljettaa sitä polttomoottoria ja bensaa mukana, siitä tulee kuitenkin joku 300-400 kg ylimääräistä painoa. Tossa järkeä tai ei keskustelussa on kuitenkin kyse keskiarvoista ja useimmille riittää, sehän ei tarkoita sitä että kaikille, mites ne joille ei riitä? Jokainen ostaa autonsa yleensä tarpeittensa mukaan, silloin on hyvä olla vähän valinnan varaa. Muistelen että Toyota ja Volvo ainakin ovat kasvattaneet hybridien akkuja, noilla taisi päästä jo 80-100 km kesällä, talvella sitten ei. BYD tekee myös hybridiä jolla pääsee 200 km yhdellä latauksella. Pösöllä on myös kasvatettu joidenkin Hybrid mallien akkuja, WLTP ranget ovat kuitenkin vielä kaukana tuosta lähemmäksi 100 km matkasta. Jossain määrin itselle sopisi kyllä paremmin se 1,2 kWh suuremmalla akulla oleva malli, ei tarvitsisi normi ajoissa käytännössä latailla asiointi latauksessa juurikaan.
Ongelmahan käytännössä on se että useimmilla on vain yksi auto ja sen mitoitus on vähän hankala, lopulta ajetaan 90 % ajasta yksin, tilaa on viidelle, päivittäiset ajot on 40 km mutta joskus pitää päästä 500 km matkoja, 99% ajasta pärjäisi etu tai takavetoisella, mutta joskus tarvitsee nelivetoa, sähköautolla pärjäisi 90% ajasta mutta peräkärryä varten pitäisi olla erikseen auto

Tiedän muilta merkeiltä löyty, kiitos vinkistä, mutta en ole kiinnostunut.