Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2022-)  (Luettu 4063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 349
  • Kuolema kuittaa univelat...
Lue myös: Käyttökokemukset - 308 (2022-)

Kokemukset uudesta 308 2022- mallista tähän aiheeseen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Rlonn

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Tervehdys!
Noin 6kk nyt pyöritelty 308 Allure 130  Launch edition mallilla. Tämä yksilö oli ensimmäisten asiakkaille Suomeen toimitettujen joukossa.

Ongelmatonta ajoa, ainoastaan tuo MyPeugeot äppi aiheutti päänvaivaa alkuun, mutta parin päivityksen jälkeen sekin on toiminut lähes virheettömästi.

Kokemusperäistä lisätietoa kerron mielelläni kysyttäessä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 966
  • 508 GT-Line 225
Hyvä juttu. Onnittelut 6 kk ja Launchiin sai hyvät varusteet kaupan päälle. TM-testin vertailua jos lukee, jossa 308 on, voi saada väärän kuvan tuosta mallista. Mielestäni on kokoluokkansa hienoin auto! MyPeugeot on liki tarpeeton muihe hömppineen, kunhan saa siilä mahdollisen Webaston päälle ja akun lataus energiansäästömoodilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
On kyllä minunkin mielestä todella upean näköinen auto tämä.

Karsu

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Heinäkuusta asti on tullut ajettua 308 SW Allure Launch Editionilla. Bensakoneella mennään.

Kaupat tein viime vuoden syyskuussa, auton hinta oli silloin vähintäänkin kohdillaan (29tke) ja nuo Launch Editionin mukana tulleet varusteet oli hyvät. Tällä hetkellä vastaavasta joutuu köyhtymään 36tke, aika hurja on ollut tuo hintojen nousu.

Jännä, että antoivat TM:n testiin tuon karvalakkimallin.

JOS hyvästä pitää jotain negatiivista löytää, niin takapenkki on todella ahdas. Turvaistuimen kanssa toimiminen on hankalaa/vänkärin elintila jää pieneksi, kun turvaistuin estää etupenkin säätämisen mieluisaksi.

132 Coupe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 6
Yksi perustava vika näissä Hybridi versioissa on ollut saatavuus..
Mutta nyt viime vuoden toukokuussa tilattu Liisari 308 Hybrid farkku on vihdoin valmistunut.
Kuljetus Suomeen vie varmaankin aikaa kun on lomakuukausi mutta kait näitä nyt alkaa tulemaan vauhdilla.

Jahka saadaan ajoon niin laitan raporttia, meillä on omassa pihassa kolmivaihe rasia joten pitää varmaan joku älyboksi hankkia myös.

132 Coupe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 6
Nyt on pari tuhatta mittarissa ja yksi 550 km työreissu takana.

Keskikulutus noin litran paikkeilla ja kaikki lähiajot onnistuvat sähköllä.
Ahdas on takapenkin osalta mutta ei ole sille käyttöä eli ei haittaa.

Latausasemista saa mukavalla nopeudella sähköä ja kotiin hankitulla säädettävällä 8-16A Schuko laturillakin saa ihan kohtuullisen nopeasti sähköistä ajomatkaa jos tarvetta.

Peugeot äppi on kankea_hidas_surkea mutta saa siitä lämppärin halutessaan päälle ja näkee lataustilanteen.
Infotainment toimii ihan hyvin.

Peugeot 308 SW

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Minulla on nyt ollut vuoden käytössä 308 SW Active 130, v2022. Nyt ajettu noin 15 tuhatta.
Hieno auto ajaa, kulutus alhainen, sisämelu hiljainen, teknisesti toiminut hienosti. Ja on se minusta upean näköinenkin.
Ainoa murhe on ollut mittari- ja näyttöpaneelien toiminta. Kerran pimeni molemmat ajon aikana  ja kerran jäi sammutuksen jälkeen jumiin ja päälle. No sekin korjaantui kun huollossa otettiin virrat pois. Itse epäilen Anroid Auton aiheuttaneen näitä vikoja. Muutamien auton omien päivitysten ja äpin päivitysten jälkeen ei vikoja ole pahemmin ilmennyt. Peugeot äppi ei ole toiminut missään vaiheessa niin kuin luvataan. Näyttää ihan omiaan esim. paikan suhteen, eikä esim kilometrit päivity. Mut nämä viat ei taida olla pelkästään Peugeotin korjattavissa. Toinen huoltoakin mietityttävä asia on ollut, että auto ilmoittaa punaisella jakoavaimella huollon tarpeesta, ilman vikakoodeja ja vaikka vielä ei kilometrit ja huollon aikaväli täynnä. Eli softa ongelmiat ilmeisiä.
Peugeot 308 SW Active 130 Bens. Automaatti, 2022

132 Coupe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 6
Hybridin mittarissa 4400 km, alla nyt Michelin kitkat jotka ihan toimivat.

Takajarrut vinkuvat parkkipaikkanopeuksilla kun sähkö ei tuota muuta melua niin se kiinnittää huomiota. Pakkasilla kone on käytössä enemmän mutta aika nopeasti heittää takaisin sähkölle, edelleen nurkka ajot 99% sähköllä.

Lataus on toiminut hyvin (kotona 16A) mutta latausluukun suojus tuli Motonetistä hankittua lumelta suojaamaan ja se vaatii kyllä pari lisämagneettia että on hyvä.

Perus led valot ihan ok, sähköllä saa nopeasti lämpöä kabiiniin, ratinlämmitys typerästi eri näkymässä kuin penkin lämmitys. Adaptiivinen vakkari on toiminut hyvin, kovimmilla pakkasilla tutkat &kamera olivat parissa startissa pimeinä.


cavefish

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Tervehdys!

Halusin kysyä kokemuksia ja onko pösöläisillä enemmän pengottua tietoa näistä uudemman korimallin (2022 ->) puretech-koneista.

Oma 308 SW 2015 PureTech on nyt ollut korjaamolla 7 viikkoa ja rupeaa vähän jo huumori loppumaan.

Ostin auton reilu vuosi sitten ja vähän pitkin hampain ostin myös siihen lisäturvan, joka pelasti takapuoleni.

Auto hajosi kesken ajon toukokuun puolivälissä ja sain sen liu'utettua bussipysäkille, josta se hinattiin korjaamoon.

Kojetauluun tuli lukemaan "Engine fault - repair needed" eikä auto lähtenyt enää käyntiin.

Autoon on tehty aika isojakin korjauksia, jotka onneksi menevät tuon aiemmin ostamani lisäturvan piikkiin. Auton mekaaniset osat on ilmeisesti koneesta fiksattu, mutta tyypit eivät saa sitä vieläkään käyntiin ja epäilevät nyt jotain sähkövikaa.


Nyt olenkin pohtinut että jos ja kun tuon auton vielä tuolta joskus ehjänä takaisin saan, voisin harkita vaihtoa tuohon uudempaan korimalliin, sillä olen muuten tykännyt autosta kovasti.

Onko odotettavissa samanlaisia ongelmia tuon vuosimallin PureTech koneiden kanssa?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 349
  • Kuolema kuittaa univelat...
Eikös viimeisin Puretech versio ole jostain vuodelta 2018-2019, siis silloin kun GPF tuli ko koneeseen ja se täytti Euro 6.3 päästömääräykset. Ei kai siinä koneena muuta ole kuin se että huollot kannattaa tehdä vähän tiuhemmin kuin huolto-ohjelmassa mikäli autolla ei ajeta tarpeeksi pitkää siivua. Mulla noita 1.2 Puretech koneita on ollut 4 kpl, kaikki alle 100 tkm ajettuna vaihtoon, eipä ne nyt mitään valtavia murheita olleet, tavallisessa ajossa ihan järkeviä ja kulutus on kohtuullista jopa vaikka dieselin lukemiin tottuneella. Kyseinen kone ei kuitenkaan ole sellainen että se kestäisi samanlaisia suoritteita mitä joku Euro2 tai Euro3 luokiteltu EW kone.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

cavefish

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Eikös viimeisin Puretech versio ole jostain vuodelta 2018-2019, siis silloin kun GPF tuli ko koneeseen ja se täytti Euro 6.3 päästömääräykset. Ei kai siinä koneena muuta ole kuin se että huollot kannattaa tehdä vähän tiuhemmin kuin huolto-ohjelmassa mikäli autolla ei ajeta tarpeeksi pitkää siivua. Mulla noita 1.2 Puretech koneita on ollut 4 kpl, kaikki alle 100 tkm ajettuna vaihtoon, eipä ne nyt mitään valtavia murheita olleet, tavallisessa ajossa ihan järkeviä ja kulutus on kohtuullista jopa vaikka dieselin lukemiin tottuneella. Kyseinen kone ei kuitenkaan ole sellainen että se kestäisi samanlaisia suoritteita mitä joku Euro2 tai Euro3 luokiteltu EW kone.

Eipä se suorastaan kovin hyvältä vaikuta, jos auto on jo 100 tkm kohdalla vaihtokuntoinen? :D

Jostain olin lukevinani, että 1.6 litraisessa PureTechissa olisi jakoketju eikä se kärsisi samoista ongelmista kuin tuo 1,2.


SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 349
  • Kuolema kuittaa univelat...
Eipä se suorastaan kovin hyvältä vaikuta, jos auto on jo 100 tkm kohdalla vaihtokuntoinen? :D

Niin, mä en osta autoja ajaakseni niillä loppuelämän tai kunnes se hajoaa, vaihdan autoa kun siltä tuntuu. Mutta kukin tyylillään.

Jostain olin lukevinani, että 1.6 litraisessa PureTechissa olisi jakoketju eikä se kärsisi samoista ongelmista kuin tuo 1,2.

Se on varmaan parempi ostaa se 1.6 jos se kerran on niin ongelmaton, eiku eihän se ollutkaan?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

cavefish

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Niin, mä en osta autoja ajaakseni niillä loppuelämän tai kunnes se hajoaa, vaihdan autoa kun siltä tuntuu. Mutta kukin tyylillään.

Se on varmaan parempi ostaa se 1.6 jos se kerran on niin ongelmaton, eiku eihän se ollutkaan?

Kiitos avuliaista viesteistä! Tämä auttoi valinnassa hurjasti.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 349
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiitos avuliaista viesteistä! Tämä auttoi valinnassa hurjasti.

Sitä perus 1.6 ei ole saanut ikinä 2022- 308iin, ko moottori on poistunut pösön mallistosta karkeasti vuonna 2020, joten ei kannata kiitellä avusta jota ei saanut. Hybrid on sitten vähän eri juttu mutta sitähän ei kysytty.

Niin kuin sanoin, ei se 1.2 mikään susipaska laite ole, eikä varsin paljon kummempi kuin mikään muukaan päästö luokiteltu Euro 6 moottori.

Mutta toivotaan että se tusina korjaamo saa joskus selville miksi autosi ei käynnisty, noin jos se olisi merkkikorjaamo niin auto olisi ollut käytössä jo 6-viikkoa sitten.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.