Kirjoittaja Aihe: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta  (Luettu 4554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 089
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #15 : 26.12.2022, 23:04:32 »
Jos tässä koneessa on tyyppivikana tuo niin tuskin ammattilaisenkaan työ kestää paremmin kuin tehtaan työ.

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #16 : 27.12.2022, 08:20:03 »
Kestääkö tommoinen remontti joka kansi hoonattu ja uudet pultit kestääkö toi muuten pitkään? 206 ollut monta ja tuntuu 100-150tkm tohon väliin menee pahvi?
No eräs tommonen yksilö on liikenteessä ja kyllä sillä on yli 150 tkm rullattu kansirempan jälkeen.Monta muuta tiedän kyllä missä on menny uudestaan heti perään kun on mitattu vaan että kansi on kutakuinkin suora ja lyöty läjään.
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 966
  • 508 GT-Line 225
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #17 : 27.12.2022, 14:45:28 »
Uusi kansipahvi ja pultit momenttiin. Sitten kovasti vain hanaa! Kestänee paaliin asti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Soikku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
  • rasvasormi
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #18 : 27.12.2022, 21:45:44 »
Kyl mulla nyt on ainakin ne alukannet ollu kaikki kieroja sen verran etten menisi kiinni laittamaan ilman oikaisua. syöpymää ja muuta ylimääräistä naarmua ja koloa myös yleensä löytyy.
Pelit 🚖Dodge Polara 383 Magnum🚙Toyota corona Rt40🚕w124 Bensa Mersu🚗206 pösö 1.4 vihree 🚤Yamarin&yamaha 70 2t viritetty😜catamaran vauhtivene yamaha v6 200

TaCe87

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #19 : 22.05.2023, 10:23:35 »
Moro!

Lainaan tätä ketjua, kysyäkseni miten yleistä tässä moottorissa on tuo kannentiivisteen vuotaminen?
Itselläni on jäähdytyseste juuri vaihdettu ja näyttää nyt olevan sellaista hieman rusehtavaa. Mitään kerma kerroksia ei näy kuitenkaan.

Mitä kaikkea vaihdossa tarvii uusia?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 828
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #20 : 22.05.2023, 10:59:13 »
Kyl mulla nyt on ainakin ne alukannet ollu kaikki kieroja sen verran etten menisi kiinni laittamaan ilman oikaisua. syöpymää ja muuta ylimääräistä naarmua ja koloa myös yleensä löytyy.
Tämä ohje ei päde lainkaan PSA:n moottoreihin, näissä ei juuri koskaan ole oikaisun tarvetta eikä juuri syöpymiäkään. Teräsviivaimella näkee kyllä heti onko tarvetta oikaisulle.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 828
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #21 : 22.05.2023, 11:03:05 »
Moro!
Lainaan tätä ketjua, kysyäkseni miten yleistä tässä moottorissa on tuo kannentiivisteen vuotaminen?
Itselläni on jäähdytyseste juuri vaihdettu ja näyttää nyt olevan sellaista hieman rusehtavaa. Mitään kerma kerroksia ei näy kuitenkaan.
Mitä kaikkea vaihdossa tarvii uusia?
150 - 250 tkm välillä joutuu suurella todennäköisyydellä kannentiivisteen vaihtamaan. Yleensä öljyä joutuu vesitilaan tai vuotaa ulospäin.
Ei tarvitse uusia kuin tiiviste ja kannenpultit jos venyvää mallia. Tietysti venttiilikopan tiiviste kannattaa samalla uusia. Erittäin helppo vaihtaa kansipahvi tähän moottoriin.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 474
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #22 : 22.05.2023, 15:07:18 »
Jos kannenpultit on tehtaan mitoissa pituutensa puolesta niin niitä ei tarvi vaihtaa. Kannen oikaisua ei pidä turhaan tehdä, sen suoruuden voi tarkistaa.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 440
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #23 : 22.05.2023, 16:34:45 »
Moro!

Lainaan tätä ketjua, kysyäkseni miten yleistä tässä moottorissa on tuo kannentiivisteen vuotaminen?
Itselläni on jäähdytyseste juuri vaihdettu ja näyttää nyt olevan sellaista hieman rusehtavaa. Mitään kerma kerroksia ei näy kuitenkaan.

Mitä kaikkea vaihdossa tarvii uusia?

Onko se välttämättä kansipahvin vaihto tarpeen jos neste vaan värjääntyy. Tekeekö painetta niin ettei tavara pysy paisunta astiassa vai tuleeko pakoputkesta vesihöyrynä ja neste vähenee tai moottoriöljy on kermaa?

Likaantuva jäähytysneste kertoo ettei oo järjestelmä puhdas. Esim sisäkenno voi olla vielä vaikka kui paskane sisältä tai joku on käyttäny joskus pika vika paikkanestettä.
Peugeot 406 executive 2004

TaCe87

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #24 : 23.05.2023, 07:23:02 »
Onko se välttämättä kansipahvin vaihto tarpeen jos neste vaan värjääntyy. Tekeekö painetta niin ettei tavara pysy paisunta astiassa vai tuleeko pakoputkesta vesihöyrynä ja neste vähenee tai moottoriöljy on kermaa?

Likaantuva jäähytysneste kertoo ettei oo järjestelmä puhdas. Esim sisäkenno voi olla vielä vaikka kui paskane sisältä tai joku on käyttäny joskus pika vika paikkanestettä.

Niin, en osaa sanoa johtuuko tuo pienestä vuodosta kannentiiviisteestä vai järjestelmän likaisuudesta. Painetta ei kerrytä eikä putken päästä tule mitään epäilyttävää.
Pieni öljymäinen vivahde on ehkä paisarin nesteen pinnalla.


Kitkar745

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 440
Vs: TU3JP/TU3 1.4 8v kannentiiviste vaihdosta
« Vastaus #25 : 23.05.2023, 16:44:04 »
Mää itte ajaisin ja tarkkailis jos nesteet vähenee yms. Ex kulkineen aina täytin sunnuntaisin öljyt ja jäähytin nesteet. Ei joka pv eikä kuumana.
Peugeot 406 executive 2004