Kirjoittaja Aihe: 1.6 THP imuilman vuoto, lambda vai joku muu?  (Luettu 533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sami_R

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
1.6 THP imuilman vuoto, lambda vai joku muu?
« : 20.03.2023, 09:22:38 »
Moi, kirjoittelen nyt tänne Peugeot fooruminkin puolelle vaikka auto on itseasiassa Citroen C5 1.6 THP vm. 2011, mutta sama tekniikkahan näissä on moottoripuolella.

Eli ongelman kuvaus on seuraava. Ostin auton pikkuvikaisena tietäen että jotain laittoa on. Kotiin päästyäni alkoi pihassa tyhjäkäynnilla moottorin vikavalo palaa. Antaa ainakin vikakoodit P2279 ja P0134. Pakokaasun hajusta päätellen auto käy selvästi rikkaalla. Katsoin yleismallin testerillä Short Term Fuel Trim heiluu jossain -15 ja -20 välillä. 1. lambda 0,020v seutuvilla ja 2. lambda about 0,450v. Imusarjan paineanturin vaihdoin kokeeksi (sen mikä on ilmansuodatinkotelon alla) kun semmoinen sattui löytyä. Ei vaikutusta.

Mietin tässä että mitä seuraavaksi? Onko jotain yleisiä paikkoja mistä voisi etsiä imusarjasta vuotoja vai onko 1.lambda tai MAP anturi rikki?

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 378
Vs: 1.6 THP imuilman vuoto, lambda vai joku muu?
« Vastaus #1 : 20.03.2023, 21:06:33 »
Tiedän yhden ds3 jossa tukkoon kääntyny/painunu huohotin pullautti kaikki stefat vinksalleen ja joku turbon huohotinletku kusi öljyä reilusti auton pohjapanssarin päälle josta viikon päästä valu pihaan ja jätti ison lammikon öljyä.

Kuski oli vaan lisänny öljyä kun sitä kone pyytää iteksee ja oli jo tottunu lisään sitä aika ajoin.

Korjauksena joku huohotinpäivitys ja venakopan tiiviste stefat ja helvetisti purkamista ja kasaamista. Turbon välijäähyn ja putkien tyhjäys öljystä.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2023, 21:12:03 kirjoittanut Kitkar745 »
Peugeot 406 executive 2004