Kirjoittaja Aihe: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa  (Luettu 1869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 255
Vs: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa
« Vastaus #30 : 26.03.2024, 17:15:27 »
Kuivaa tikku kunnolla, käytä vaikka rasvanpoistoainetta ja lue tulos tikusta.

nc513

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa
« Vastaus #31 : 26.03.2024, 17:23:40 »
Jaa, en tiedä ... Paras tapa lukea PureTechin tikkua taitaa kyllä olla juuri tuo paperiniksi, varsinkin silloin kun öljyt ei vielä ole ehtineet mennä ihan mustaksi.

Kitkar745

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 377
Vs: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa
« Vastaus #32 : 26.03.2024, 17:52:28 »
Jos ite tekee öljynvaihot tai vaikka joku muu ne tekis, niin jos öljymäärä on 4 litraa niin sen kun kaataa ja tarkistaa tikusta millai se siinä näkyy. Vaikka paperiin painettuna kun tuo on niin öljynvärin hukkaava tikunpää. Ottaa kuvan, älylaite löytyy melkei kaikilta... ni on sitten mihin verrata esim kuukauden päästä.
Peugeot 406 executive 2004

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 255
Vs: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa
« Vastaus #33 : 26.03.2024, 19:48:57 »
Saman tyylinen oli vti:n tikku ja sen kun bräkkärillä putsas, niin kyllä näki, missä kiilto loppui. Paperi lisäksi imee ja levittää.

nc513

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa
« Vastaus #34 : 27.03.2024, 11:20:17 »
No, joka tapauksessa, jossain tuolla sinisen viivan kohdalla näyttää yläpinta menevän.

Sen perusteella voidaan todeta, että:

- Jos sallittu maksimiraja menee vihreän viivan kohdalla, on koneessa n. 5,5 dl öljyä liikaa.
- Jos sallittu maksimiraja menee oranssin viivan kohdalla, on koneessa n. 3,75 dl öljyä liikaa.

Kysymys: Onko tämä nyt sen verran huono juttu, että mun pitäisi ajaa Raisioon vaatimaan, että 1000 km:n huollon suorittanut korjaamo poistaa koneesta 4-6 dl öljyä?

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 308 - Engine Fault varsinkin jarruttaessa
« Vastaus #35 : 27.03.2024, 13:58:26 »
Minä olen kerran merkkihuollossa käynyt poistattamassa ylimääräisen litran öljyä pois.
Kauan sitten piti viedä omat öljyt, kun korjaamo ei ymmärtänyt silloin sopivan öljyn päälle hiukkaspolttoon. Kannu oli 5 litran Total ja asentaja kippas sen kaikki, kun oletti sen olevan 4 litran kannu.
En tiedä ranskalaisista, mutta esimerkiksi mulla ollut vanha Transporter tukki katin hetkessä, jos oli öljy ylärajassa. Sitä ei saanut missään tapauksessa olla yli puolen välin merkkitikussa. Se ylärajakin oli liikaa. Siitä on täyttökorkissakin varoitus. Piti vain osaa lukea ja tulkita.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 14:02:42 kirjoittanut Aakku »
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07