Kirjoittaja Aihe: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto  (Luettu 6615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pulmu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Auto: 3008 HDi 1.6 vm. 2018 ajettu yli 150 tkm

Otsikon ilmoitusta väläytellyt pari kertaa jo talvella mutta häipynyt sitten. Ei välttämättä sama vika kyseessä mutta muutama päivä sitten tuli ilmoitus uudelleen tauluun pysyvästi. Vikakoodit U3FFF ja P15A0 löytyi. Tulevat samantien takaisin jos poistaa. Auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
Oisko jollain kokemusta tai valistunutta arvausta mistä vois vikaa etsiä?
3008 1.6HDi -18

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #1 : 21.05.2023, 15:07:32 »
P15A0. Öljynpaineen vika. Mars merkkihuoltoon.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 480
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #2 : 21.05.2023, 17:44:43 »
Autosta voisi jotain tietoa antaa kanssa. Jos pellin alla puretekki niin öljypohjaa auki, ja ehkä koko moottori osiksi tai vaihtoon. Jakohihnan muruista ehkä öljypumpun sihti tukossa
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 305
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #3 : 21.05.2023, 18:17:16 »
Veikkaisen sen kiesin olevan 3008 1.6HDi -18  ;D
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Pulmu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #4 : 22.05.2023, 09:09:25 »
Veikkaisen sen kiesin olevan 3008 1.6HDi -18  ;D
Hyvin veikattu ;D
Torstaille aika, katsotaanpas mikä on tuomio ???
3008 1.6HDi -18

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 480
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #5 : 22.05.2023, 10:40:15 »
Kastuuko öljytikku?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Pulmu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #6 : 22.05.2023, 13:52:25 »
Kastuuko öljytikku?
Ohjearvossa on, merkkien välissä. Akkukin ladattu :)
3008 1.6HDi -18

Pulmu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #7 : 26.05.2023, 20:09:45 »
Vika löytyi, mulle täysin uusi aine eli Eolys oli loppu. Liittyy saasteenpoistoon, säiliö pitää täyttää n. 100tkm välein.
Aineen hain tarvikkeena, 169,-/3ltr ja vaihdatin monimerkkihuollossa, 40,-
Vaikka aika vähällä rahalla selvisi tällä kertaa, mutta hieman häiritsee että tuntuu viat keskittyvän näihin pakokaasun puhdistussysteemeihin ::)
Jospa tästä lomareisulle pääsisi ilman vikavaloja :P
3008 1.6HDi -18

Ahmamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #8 : 27.05.2023, 16:27:27 »
Olen ollut siinä uskossa, että ADBlue korvasi Eolys-nesteen. Onko tosiaankin niin, että 1.6HDI (2018) on varustettu molemmilla?


PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 785
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #9 : 27.05.2023, 16:51:02 »
Vika löytyi, mulle täysin uusi aine eli Eolys oli loppu. Liittyy saasteenpoistoon, säiliö pitää täyttää n. 100tkm välein.
Aineen hain tarvikkeena, 169,-/3ltr ja vaihdatin monimerkkihuollossa, 40,-
Vaikka aika vähällä rahalla selvisi tällä kertaa, mutta hieman häiritsee että tuntuu viat keskittyvän näihin pakokaasun puhdistussysteemeihin ::)
Jospa tästä lomareisulle pääsisi ilman vikavaloja :P

Tarkkaan ottaen nesteen loppumista ei voi viaksi laskea...
Ja tuon eolys-nesteen loppumisesta on tullut kyllä ilmoitus tauluun jo aika paljon aiemmin ennen kuin Korjaa auto-kehoitus.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Pulmu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #10 : 27.05.2023, 17:13:21 »
Olen ollut siinä uskossa, että ADBlue korvasi Eolys-nesteen. Onko tosiaankin niin, että 1.6HDI (2018) on varustettu molemmilla?
Kyllä tässä 2018 vuoden mallissa on molemmat..

Tarkkaan ottaen nesteen loppumista ei voi viaksi laskea...
Ja tuon eolys-nesteen loppumisesta on tullut kyllä ilmoitus tauluun jo aika paljon aiemmin ennen kuin Korjaa auto-kehoitus.
Mutta kun ei tullut. Auto ollut mulla puoli vuotta ja muita ilmoituksia kuin tuo korjauta auto ei tullut.
3008 1.6HDi -18

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 785
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #11 : 27.05.2023, 17:35:50 »
Takerrun nyt tuohon eylos-nesteen vaihtoväliin.
Sanoit että 100tkm välein lisätään neste, mutta autolla on ajettu yli 150tkm kirjoituksesi mukaan. Joku ei täsmää.
2.0 hdi:ssä neste (3L) lisätään hyvin tarkalleen 160 tkm välein (säiliö), 1.6 hdi:tä en itse tunne tältä osin. Onko muilla kokemuksia 1.6 hdi: n lisäaineen lisäyksen vaihtovälistä (pussi)?

En pidä kauheen pahana asiana näin harvaan tehtävänä huoltona tätä eylos-nestettä. Takaa kuitenkin hyvän hiukkaspolton alhaisissa lämpötiloissa. Ainakin 2.0 hdi:ssä pääsee samalla loukulla näin vähintään 300 tkm. Jos ajo on ollut edes silloin tällöin muutakin kuin lähikauppaan kerran viikossa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 217
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #12 : 27.05.2023, 21:35:30 »
https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=23714

Pikkusen on eri asioista kysymys. Mulla oli 2008 mallinen euro 4 luokiteltu HDi jossa oli eolys vaihtopussi, laitteella ehdittiin kiskoa 200 tkm ja kun huollossa tarkistivat niin nestettä oli jäljellä karkeasti puolet.

Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 785
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #13 : 27.05.2023, 21:44:37 »
https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=23714

Pikkusen on eri asioista kysymys. Mulla oli 2008 mallinen euro 4 luokiteltu HDi jossa oli eolys vaihtopussi, laitteella ehdittiin kiskoa 200 tkm ja kun huollossa tarkistivat niin nestettä oli jäljellä karkeasti puolet.


Aivan, tuoreemmasta kysymys.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Pulmu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 3008 - Moottorin toimintahäiriö: Korjauta auto
« Vastaus #14 : 28.05.2023, 13:00:36 »
Takerrun nyt tuohon eylos-nesteen vaihtoväliin.
Sanoit että 100tkm välein lisätään neste, mutta autolla on ajettu yli 150tkm kirjoituksesi mukaan. Joku ei täsmää.
2.0 hdi:ssä neste (3L) lisätään hyvin tarkalleen 160 tkm välein (säiliö), 1.6 hdi:tä en itse tunne tältä osin. Onko muilla kokemuksia 1.6 hdi: n lisäaineen lisäyksen vaihtovälistä (pussi)?

En pidä kauheen pahana asiana näin harvaan tehtävänä huoltona tätä eylos-nestettä. Takaa kuitenkin hyvän hiukkaspolton alhaisissa lämpötiloissa. Ainakin 2.0 hdi:ssä pääsee samalla loukulla näin vähintään 300 tkm. Jos ajo on ollut edes silloin tällöin muutakin kuin lähikauppaan kerran viikossa.

Siis tuo 100-120 tkm vaihtoväli tuli vastaan nettiä selatessa, ei tarkempaa tietoa asiasta. Eolys-nesteen lisääminen kuuluu auton huoltoon ja on ok.
Se, että tuli pelkästään tuo "korjauta auto" -ilmoitus on minun mielestä vika, enhän voinut tietää oliko kyseessä huolto vai ihan oikea vika?
3008 1.6HDi -18