Ei kerjennyt oikein kuvia ottamaan, mutta eipä se niin ihmeellinen homma ole.
-Rattiakseli irti hytistä käsin ja sieltä kuminen läpivientilaippa irti. Rattiakseli kannattanee tukea ettei pyöri ja sekoita esp:tä? Itse ainakin varoin kääntelemästä sitä.
-Irroita raidetangonpäät olka-akseleista.
-Irroita tehostimen putket ohjausvaihteesta. Pääsee käsiksi kuskin pyörän kaaresta hyvin. Tässä on torx40 kanta. Yksi pultti myös pitelee toista putkea vaihteessa. Siihen yltää apparin pyörän kaaresta käsin, tavallinen 10mm kuusiokanta. Irroitin myös putket apurungosta jotta niitä sai käänneltyä pois tieltä. Niitä piteli kaksi M6 pulttia, 10mm kanta siis näissäkin.
-Ohjausvaihde irti apurungosta. Auton alla on kaksi M14 mutteria sitä pitelemässä, kanta 21mm. Mutterit on kiinni vaarnaruuveissa, jotka täytyy vielä irroittaa ohjausvaihteesta tässä vaiheessa.
-Irroita apurunko. Se on kiinni autossa neljällä M14 pultilla, 21mm kanta. Taaemmat lähtivät helposti, etummaiset oli työläät. Ovat läpipultattu auton rungossa oleviin hiekkaa kerääviin koloihin. Koloissa on mutterit, joissa on muoviset kliput pitelemässä mutteria. Puhdista huolella hiekat ennen aukaisun kokeilemista ja uita wd40-öljyä huolella. Rukoile, ja koita aukaisua. Tai tee kuten minä: ammu mutterimaijalla pulttia auki kunnes jumittuu ja muoviklipu pettää. Kaiva klipu pois ja ota mutterista kiinni lenkkiavaimella. Vaatii avaimen muotoilua, kolon aukko on ahdas. Väännä alapuolelta pulttia auki kunnes se katkeaa. Tämän totesin ainoaksi konstiksi; pultti täytyy nimittäin saada katkeamaan aivan mutterin kannan alta, sillä pultti ei mahdu yläkautta tulemaan pois. Katki vääntämällä näin kävi. Voi silti olla, että rälläkällä saisi useammassa palassa otettua pultit pois. En ole täysin varma nyt tästä. Itse jouduin jo paloturvallisuussyistä hylkäämään rälläkkäajatuksen, kun tilat eivät salli tulitöitä. Joku voi kommentoida tähän, jos on saanut rälläkällä katkomalla pultit pois? Mutta anyway, pultit antavat kyllä periksi kun aikansa vääntää metrisen varren kanssa. Nämä pultit ovat M14x80 kokoa, lujuusluokka 10.9. Uusia tarvitaan kaupasta tosiaan 2kpl muttereineen.
-Irroita iskaritornit yläpäistään, tai vaihtoehtoisesti irroita iskaripaketit olka-akseleista ja koiranluut iskareista. Lisäksi apurungon takaosassa on kaksi M6 mutteria pitelemässä pakoputken kannatinta. Avaa nämäkin. Näin mikään ei ahdista apurunkoa laskeutumasta tarvittavaa määrää.
-Laske apurunkoa kunnes saat taiteiltua akselin pois autosta. Totesin helpoimmaksi tieksi vetää akselin pois apparin puolelta käsin. Näin en joutunut laskemaan apurunkoa kovinkaan paljoa, ehkä 4cm riitti.
-Uusi osa menee paikalleen ja kasaus tapahtuu käänteisessä järjestyksessä eikä tästä sen ihmeempiä havaintoja tullut tehtyä, mikä saattaisi ketään toista helpottaa.
Itse värkkäilin lisäsuojan ehkäisemään ettei tämä tyyppivika toiste enää tässä autoyksilössä esiinny. Sen toteutin ostamalla Biltemasta 44mm jäähdytysletkun pätkän. Tästä katkaisin sopivan mittaisen palasen joka sujahti ohjausvaihteen rattiakselin päälle ja tulipellin läpivientikumissa olevan olakkeen päälle. Tuo putki oli juuri sopivan kokoista halkaisijansa puolesta ja aikalailla putken sileän osan käyttämällä pituus sattui sopivaksi niin että on tiukasti puristuksissa läpivientikumin ja akselin välillä. Liitteenä vielä kuva miltä toteutus näyttää auton alla. Minusta oli hyvä ratkaisu, joku voi olla toki toistakin mieltä.