Kirjoittaja Aihe: 508 - lämmitys toimii vain toisella puolella  (Luettu 3960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lagunaharraja

• Käyttäjä
  • *
Vs: 508 - lämmitys toimii vain toisella puolella
« Vastaus #15 : 18.01.2024, 19:50:29 »
Mun mielestä se on kohtuutonta että nesteitä joutuu vaihtaa yhtä usein mitä moottoriöljyjä.

EFL605

• Käyttäjä
« Vastaus #16 : 18.01.2024, 20:08:13 »
Alkanut epäilemään että nämä uudet longlife-jäähdytysnesteet taitaa olla selkeästi huonompia kuin vanhanmalliset nesteet. Omissa kun on aina ollut perusglykolit, niin ei ole tarvinnut yhtään kennoa vaihtaa koskaan eikä ole myöskään koneet kärsineet millään lailla vaikka vaihtoväli on ollut sama kuin vesipumpulla eli 6-10 vuotta.

Lagunaharraja

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #17 : 20.01.2024, 17:50:05 »
Noniin ja tänään kun mentiin emännän kans ostaa lidlista netwurstilevitettä, kysyin matkalla  muijalta et koklaappa huvikseen tuleeko vänkärin puolelle lämmintä ilmaa. No eipä enää tullu ku haaleaa.
Aattelin vaihtaa puhaltimen moottorin ens kesänä, niin vaihtukoon kenno samalla.
 O-renkaan koko mikä kellon liitokseen tulee näyttäis olevan noin suunnilleen 3 x 15 mm

ONKOHAN MUUTEN SAMA ONGELMA KAIKILLA MOOTTORITYYPEILLÄ?
« Viimeksi muokattu: 20.01.2024, 18:03:42 kirjoittanut Lagunaharraja »

Jounin Peugeot

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #18 : 20.03.2024, 19:58:11 »
Tuossa joku aiemmin maintsi että kennon vaihto ehkä tunnin homma. Onko helppo vaihtaa itse? Omassa 508 thp:ssä sama vika ei lämpiä apukuskin puoli. Itse olen epäillyt katkennutta läpän akselia mutta tiedä häntä. Mitähän mahtaa kustantaa korjaamolla kennon vaihto tai rikkinäisen läpän uusinta?

Aksu

• Käyttäjä
« Vastaus #19 : 20.03.2024, 20:49:39 »
Tuosta linkistä voi katsella minkämoinen homma vaihto on ja arvella onko vaihtotoimenpide itselle helppo vai ei: https://www.peugeotforums.com/attachments/508-heater-matrix-remove-refit-pdf.110720/
Ei ole tainnut ensimmäistäkään katkennut akselia tulla vastaan tällä foorumilla, mutta useita tukkeutuneita kennoja kylläkin. Ja tämä foorumi on pisara meressä.

Pesomies 508GT

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #20 : 20.03.2024, 21:18:43 »
Tuossa joku aiemmin maintsi että kennon vaihto ehkä tunnin homma. Onko helppo vaihtaa itse? Omassa 508 thp:ssä sama vika ei lämpiä apukuskin puoli. Itse olen epäillyt katkennutta läpän akselia mutta tiedä häntä. Mitähän mahtaa kustantaa korjaamolla kennon vaihto tai rikkinäisen läpän uusinta?

Vajaa pari kk sitten vaihdoin kennon omaani jakopäärempan yhteydessä ja sen jälkeen pösö oli taas talviauto :) Työ oli ekaa kertaa tehden aika v-mäinen, eikä työasento yhtään helpottanut mielialaa, mutta tuli vaihdettua ja lopputulos palkitsi vaivan (ja kipeän selän)

Jounin Peugeot

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #21 : 21.03.2024, 21:48:20 »
Tosiaan ei tuo kovin vaikealta näytä tuo kennon vaihto. Katsoin yhden videonkin

Jounin Peugeot

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #22 : 22.03.2024, 18:56:28 »
Sitä olen kyllä myös ihmetellyt että kuuluuko kojelaudan keskellä olevista suulakkeista tulla vaan meko heikolla teholla ilmaa vaikka puhallin täysillä suuntaus valittuna kojelautaan. Ikkunasuulakkeista tulee varmaan nelinkertainen määrä keskisuulakkeisiin verrattuna..

PUG-508

• Ylläpitäjä
« Vastaus #23 : 22.03.2024, 20:26:24 »
Varmaan katkennu ne suulakkeen auki/kiinni mekanismi. Hajoaa, jos niitä usein auki/kiinni laittaa.
Peugeot 3008 hybrid

Jounin Peugeot

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #24 : 04.10.2024, 22:35:55 »
Hei! Vaihdoin omaani 2011 508 THP 1,6 pököttiini lämmityslaitteen kennon kesälomalla ja nyt lämpiää auto hyvin ja molemmin puolin. Kettumaisin vaihe siinä vaihtotyössä oli ohjauspylvään tukirauta mikä piti purkaa edestä pois. Yläpultit todella kettumaisessa paikassa irrottaa ja kiinnittää. Alkuperäisen kennon kanavat on surkean ohkaiset joten en ihmettele jos menee helposti tukkoon. Tarvike kennossa näyttäisi äkkiseltään olevan avarammat kanavat joten pysynee pidempään käyttökelpoisena. Hintaa itse vaihtaen tuli reilu 80€, kenno tilattu keskieuroopasta. Samalla tsekkasin kojelaudan kuskin puoleisen keskisuulakkeen koska sieltä ei tullut mitään. Avausmekanismi rikki joten sörkin läpän meisselillä auki. Ja taas tuli Pösöstä talviauto..

Elikkä siis ei ollut lämmitysleitteessa läppävikaa vaan vika oli kennossa. Ehkä ne läppäakselin murtumat tosiaan oli 407:n tyyppivikoja