Kirjoittaja Aihe: 308 - Kaksoismassavauhtipyöräkökö vai mikä?  (Luettu 1522 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jutari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Auto Peugeot 308 PureTeck vm. 2016 manuaali / 63000km ja risat.
Moottorinvaihdon jälkeen tullut sellainen juttu, että tyhjäkäynnistä kaasupoljinta varovasti hieman painamalla, kierroksia noin 100rpm nostamalla jostain kuuluu jotain outoa, sanoiskohan "kalkatusta". 4-vaihteella 1000rpm varovasti kiihdytettäessä ravistaa voimakkaasti. Koeajettu vm. 2019 auto, jossa ei vastaavaa ominaisuutta kiihdytettäessä. Nyt myös tuo "kalkatus" ilmennyt ihan käynnistyksen jälkeenkin. Kytkin pohjassa tuota ääntä ei kuulu. Voikohan olla kaksoismassavauhtipyörässä ongelma vai mikähän muu ongelma mahtaa olla kyseessä? Entä joku mahdollinen töppäys moottorin vaihdon ja vauhtipyörän/kytkinasennelman asennuksen yhteydessä? Moottorinvaihdon yhteydessähän ei tullut noita komponentteja mukana vaan pelkkä perusmoottori.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 390
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Kaksoismassavauhtipyöräkökö vai mikä?
« Vastaus #1 : 15.01.2024, 22:04:44 »
Kytkimen painaminen ei vaikuta vauhtipyörän pyörimiseen, loogisesti kalkatus voisi ennemmin kuulua vaihteistosta jos loppuu kun painaa kytkintä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 246
Vs: 308 - Kaksoismassavauhtipyöräkökö vai mikä?
« Vastaus #2 : 16.01.2024, 00:20:18 »
Kaksoismassavauhtipyörän väljyys juurikin muuttuu kun painetaan kytkintä.