Isompi kenno estäisi moottoria saavuttamasta ideaalista käyntilämpötilaa entistä pidempään, kun autolla lähdetään matkaan ilman moottorin ja matkustamon esilämmitystä ja kuski pyytää kabiiniin lämmintä maksimilla. Tämä siis talvella ja mitä kylmempi on, sitä enemmän tuo korostuu varsinkin taajamanopeuksissa. Moottoritienopeuksissa tilanne on toinen, kun ilmasta saadaan vastusta ja moottorille kuormaa, niin alkaa olla jo tarvetta kierrättää nestettä myös jäähdyttimellä. Tuota kuormaa olen taajamassa tehnyt siis jarrulla. Vti ja thp koneissa on myös ärsyttävä termostaatti, joka pitää lämmöt 105 asteessa kovassa vauhdissa ja kun nopeus laskee, ohitetaan mekaaninen 105 asteinen termostaatti ja lämmöt käy 60 asteessa. Nesteet pitää siis olla kunnossa ja järjestelmä tiivis.