Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmastoinnin kompressori ei saa virtaa/ei lähde päälle  (Luettu 493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TikruMamma

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Auto: 508 HDi farmari vm 2011-2012

Auttakee äiti-ihmistä... Mulla 508 diesel (automaatti, farmari) ja ongelma on, ettei uusi Ilmastoinnin kompressori saa virtaa/ei lähde päälle... muuten auto käy ja kukkuu, mutta korjaamolla asennettu kompressori ei saa virtaa. Kokeiltu, että itse kompressori toimii eli siinä ei vikaa. Autossa se ärsyttävä starts/stop -ominaisuus (eco), joten kompurakin sellaiseen tarkoitettu. Auttakee, kun pitäis poikaa kuljetella pelimatkoilla ja aika tuskaista ilman ilmastointia  :'(. Vuosimalli on 2011 tai 2012.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 102
Oletettavasti korjaamo on pitänyt huolen siitä, että järjestelmässä on riittävä ja oikea määrä kylmäainetta, mutta onko tarkistettu että painekytkin on kunnossa? Jos auto kuvittelee, että järjestelmän paineet ei ole kunnossa, niin kompurakaan ei saa käynnistyskäskyä. Kompura ei myöskään käynnisty, jos auto kuvittelee olevansa pakkasessa, eli lämpötila-antureiden pitää myös toimia. Asiansa osaavat korjaamot osaavat katsoa nuo asiat hetkessä, merkkiliike varmimmin.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

TikruMamma

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Painekytkin kuulemma toimii. Ja sulakkeet tsekattu. Ainakin ne.

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Merkkikorjaamo? Tai lähinnä onko korjaamolla diagnostiikkalaitteet ja pääsy kytkentäkaavioihin ettei mene kristallipallosta tai tarot-korteista katsomiseksi.
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 941
  • 407 3.0 V6 Sport
Vastaavan vikaa tutkittiin Peugeotin merkkitesterillä ja indikoitui magneettikytkimeen. Kyseinen vika mahdollinen sulakeboxin ohjausrele tai Aksun aiemmin mainitsemat kohdat merkkiliikkeen toimesta tai Pözötaitajan testerillä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Lagunaharraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Omassa oli vastaava vika joka oli johtosarjan löysä liitos sulakerasian pohjassa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 941
  • 407 3.0 V6 Sport
Sulakeboxissa on pieni liitin (olikohan max. 4 johtoa), josta toinen johto menee startille ja toinen ilmastointikompuralle. Siitä mitaten pääsee etenemään, mutta vain testeriä käyttäen loogisesti. Toki voisi vetää tilapäisesti johdon ja kytkin väliin, virta 10 A aulakkeen kautta sulakeboxin M8 pultin alta. Jos auto pk-seudulla, autan toki. Auton VIN ja DAM?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 346
Omassa 508:ssa sulakkeet näytti ehjältä mittauksessa mutta sitten kun otin irti sulakkeita niin oli ainakin yhdessä sulakkeessa niin kova hapettuma ettei virta kulkenut lävitse enää. Uusin kaikki sulakkeet varmuuden vuoksi ja tämän jälkeen rupesi kompressori toimimaan.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.