Kirjoittaja Aihe: 308 - moottorivika ilmoitus  (Luettu 466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rommel77

• Uusi käyttäjä
308 - moottorivika ilmoitus
« : 03.07.2024, 08:48:53 »
Auto: 308 SW puretech130 1,2 2016, ajettu 140000km.

Moottorivika ilmoitus ajotietokoneeseen joka kerta kun auton käynnistää. Mittaristoon ei jää vikavaloja palamaan muutako SERvICE. Käytetty Pörhöllä vianhaussa. Tuloksena imukanavien karstaisuus. Kustannusarvio 1200-1400€. Samalla auton tulpat olivat hajonneet kun olivat tutkineet, Tulppien vaihdon jälkeen ongelma poistui 3 viikoksi kunnes palasi takaisin. Autolle tehtiin Mekonomen dynotest centerillä imukanavien puhdistus pähkinärouheella ja tulpat taas vaihdettiin, ongelma ei poistunut. Sanoivat että 80% varmuudella syy on nakuttajan anturissa. Anturi vaihdettu jäälin pikahuollossa. sama ongelma jatkuu. Sen jälkeen itse vaihdettu tulpat jotka sain Pörhöltä hajonneiden tulppien takia korvauksena, lisäksi olen happianturin puhdistanut itse. Tähän mennessä rahaa mennyt 845€ ja sama ongelma jatkuu. Autossa havaittavissa pientä tehottomuuden tunnetta. Pörhölle en mielellään vie autoani enää. Huonoja kokemuksia itse kyseisen auton ostosta "rehellisyys" ja huolloista mitä olen käyttänyt pörhöllä. Vikakoodit on aina poistettu kun on jotain tehty mutta sama ongelma jatkuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseistä ongelmasta? Seuraavaksi mietin mitä tehdä, Olisiko Lambdan anturi vaihto vai löytyisikö Oulusta oikeasti hyvää korjaamoa joka osaa hommansa.

Rumpelo1

• Uusi käyttäjä
Vs: 308 - moottorivika ilmoitus
« Vastaus #1 : 12.07.2024, 11:16:47 »
Tere,meillä sama robleema.
Voi toki olla sama kiesi kyseessä?
Toki nyt km 147000km.
Onko jakopäänketjua vaihdettu koska ?
Huoltokirjassa on huoltoa tehty,mutta ei kerro mitä tehty.?
Ei kiihdy kummoisesti,mutta jos tytölle sais kulkupelin.

Rommel77

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #2 : 12.07.2024, 16:57:58 »
no tuskin omistat minun nykyistä 308 pösöä ;D , olit laittanut yksityisviestiäkin missä mainitset että omistat minun entisen 308 pösön, minulla ei ole ollut ennen tätä 308 pösöä vaan 208 pösö. tarkoititko sitä? siinä on hihna vaihatettu joko 2020 tai 2021, en muista tarkalleen mutta pörhön huollossa tietävät kun siellä on vaihdettu.

Rumpelo1

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #3 : 12.07.2024, 19:39:27 »
Ok.katsoin ton sinun ilmoituksen väärin,luin,että siinä on kyseessä 308🙈

PSA16v

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #4 : 14.07.2024, 17:13:14 »
Auto: 308 SW puretech130 1,2 2016, ajettu 140000km.

Moottorivika ilmoitus ajotietokoneeseen joka kerta kun auton käynnistää. Mittaristoon ei jää vikavaloja palamaan muutako SERvICE. Käytetty Pörhöllä vianhaussa. Tuloksena imukanavien karstaisuus. Kustannusarvio 1200-1400€. Samalla auton tulpat olivat hajonneet kun olivat tutkineet, Tulppien vaihdon jälkeen ongelma poistui 3 viikoksi kunnes palasi takaisin. Autolle tehtiin Mekonomen dynotest centerillä imukanavien puhdistus pähkinärouheella ja tulpat taas vaihdettiin, ongelma ei poistunut. Sanoivat että 80% varmuudella syy on nakuttajan anturissa. Anturi vaihdettu jäälin pikahuollossa. sama ongelma jatkuu. Sen jälkeen itse vaihdettu tulpat jotka sain Pörhöltä hajonneiden tulppien takia korvauksena, lisäksi olen happianturin puhdistanut itse. Tähän mennessä rahaa mennyt 845€ ja sama ongelma jatkuu. Autossa havaittavissa pientä tehottomuuden tunnetta. Pörhölle en mielellään vie autoani enää. Huonoja kokemuksia itse kyseisen auton ostosta "rehellisyys" ja huolloista mitä olen käyttänyt pörhöllä. Vikakoodit on aina poistettu kun on jotain tehty mutta sama ongelma jatkuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseistä ongelmasta? Seuraavaksi mietin mitä tehdä, Olisiko Lambdan anturi vaihto vai löytyisikö Oulusta oikeasti hyvää korjaamoa joka osaa hommansa.

Eipä kyllä kannata merkkiliikkeissä korjauttaa jos toiminta on arvausleikkiä. Näissä paikoissa pitäisi olla viimeisin osaaminen/ammattitaito käytössä.

Laskuttaa ne kyllä osaa,mutta ei muuta.

Rommel77

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #5 : 16.07.2024, 07:29:13 »
Niinpä, ymmärrän että ammattiosaamisesta maksetaan hieman enemmän mutta kyllä on semmoista arvailu leikkiä  että ei kiinnosta maksaa. Tai oikeastaan olen kääntynyt enemmän siihen tulokseen että ollaan mukamas etsimässä vikaa ja rahastetaan, näillä huolto/korjaus töillä ne sen rahan tekee.  Aika kallista hommaa kun luetaan vikakoodit, käytetään 3 tulppaa irti ja arvaillaan että vika on imukanavat ovat karstoittuneet. hinta 225€. Sen jälkeen kun oli lähdössä poissa niin auto kävi 2 pytyllä. 10 sekuntia oli auto käynnissä kun tajusin tilanteen.  palasin takaisin ja kerroin asian, selvitti asentajan kanssa tilanteen ja tulpat olivat olleet kireällä ja asentaja ei ollut huomannut että käy 2 pytyllä kun oli ajanut parkkiin. Ensin selitys oli että parkkipaikalla oli mennyt tulppa rikki, aloin nauramaan ja sanoin höpö höpö, sen jälkeen uusi selitys että asentaja ei ollut huomannut asiaa. Tulpat vaihtoivat uusiin kun oli mustat, lisää 100€ maksua mutta korostivat kuinka eivät ottaneet yhtään työstä lisämaksua. Voin vaan kuvitella kuinka kyseisessä paikassa kusetetaan sinisilmäisiä ihmisiä tai jos ei ole yhtään mitään tietoa autoista. Toki ei ole ainoa paikka missä asiakkaita koijataan mutta kyllä merkkihuollossa pitäisi olla ihan erilaista toimintaa. Taisin itseäni toistaa näillä asioilla mutta suoraan sanottuna ottaa päähän pörhön toiminta, ihan auton ostosta asti se epärehellisyys.