Kirjoittaja Aihe: 308 - Lämmityslaitteen puhaltimen ajoittainen toimimattomuus  (Luettu 853 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

SamPSA

• Uusi käyttäjä
Auto Peugeot 308 SW 1.6 e-hdi 115 Allure -15

mittarissa reilut 270tkm

Autossa välillä lakkaa lämmityslaitteen puhallin puhaltamasta. Yleensä auton käynnistäessä puhallin ei lähde pyörimään, eikä välttämättä seuraavallakaan startilla. Tehnyt tuon nyt muutaman kerran vuoden sisään. Olen saanut puhaltimen toimimaan, kun olen räpeltänyt puhaltimen johtoja keskikonsolin vasemmalta puolelta. Eilen viimeksi lähti vasta, kun virrat päällä otin puhaltimen johdon pistokkeen irti ja laitoin takaisin. Onko muilla kokemusta vastaavasta tämän korisessa 308:ssa? Ei oikeen äkkiseltään tunnu etuvastusvialta.. Ilmeisesti 508:eissa ainakin joillakin ollut ongelmia puhaltimen kanssa. Onko joku vaihtanut tuota ja onko minkämoinen savotta? Vaikuttaisi olevan auto rakennettu tuon puhaltimen ympärille, niinkuin monet muutkin nykyautot. 😂

MTN

• Käyttäjä
Liekö tämä jo ratkennut, mutta olen nähnyt yhden tehtaan korjausohjeen, mikä koski juuri puhaltimen sähköliitintä. Eli kannattaa käyttää liitin irti ja katsoa liittimen koskettimet, ovatko kunnossa.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

Wilma191

• Käyttäjä
  • *
Ei ihan mahdoton savotta..Ahdasta kyllä,mutta hanskalokero pois jne..Youtubessa hyvä video aiheesta!

SamPSA

• Uusi käyttäjä
Eipä ole vielä ratkennut. Eilen ja tänään taas vaihteeksi teki tuon..Tuossa liittimessä kuskin oikean jalan vieressä muovin alla ei ainakaan yhtäkkiä ihmeellistä näy, mutta nyt kun ei muuten lähtenyt puhallin pyörimään, niin liikutin oletettavasti pistokkeen puhaltimen puoleisia johtoja, jotka menee kennoputkien välistä, niin lähti puhaltamaan. Onko jollain kuvaa tuosta liittimenkorjauksesta ja varaosanumeroa liittimelle? Voisi hommata uuden liittimen ja pyytäisi huollon yhteydessä vaihtamaan.  :)