Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 131732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Hdi 112 moottorien suuttimet vaihdettiin kampanjana ilmaiseksi. Sitä uudempien vioista en ole kuullut. Mun autossa ei ollut suutin vikoja. En tosin ajanut, kuin reilun 100tkm. kahdella eri autolla (yht reilu 200tkm).
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 865
Tyttären 2014 HDI 115 hv on vaihdettu 2 suutinta 230 tkm matkalla. Nuo piezosuuttimet on aina kestoltaan heikompia kuin solenoidisuuttimet.
Esim. VW vaihtoi piezosuuttimet takaisin tavallisiin olikohan vm.2012 moottoriversiossa. Edellisellä mallilla tutun Passat jätti tielle 4 kertaa, kun maahantuoja ei suostunut vaihtamaan kuin viallisen suuttimen. Pösössä se hyvä puoli ettei jätä tielle, kun taas VW pysähtyy siihen paikkaan. Samoin Mersuissa piezoja menee kuin heinää.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Kiitos vastauksesta. On siis ilmeisesti aika heikko moottori.

Tilanne taitaa parantua aika merkittävästi jos alkaakin katsella 2.0 HDi:tä?
Korimallilla nyt ei niin väliä. 508 olisi jopa paljon parempi koska tilaa löytyy eri tavalla.
2.0 HDi:tä uskallan suositella. Minulla on nyt n. 365000 ajettu eikä ole ollut moottoriin liittyviä ongelmia. Kaikki apulaitteet myös alkuperäisiä. Laturi ainakin yleensä menee vaihtoon alle 300t/km.
Moottori on siis DW10BTED moottorikoodi RHR ja vuosimalli 2008

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 432
  • Kuolema kuittaa univelat...
Keskustelun malli vaihtui 508ksi, tästä kerjusta hävinneet viestit löytyy keskustelusta

https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66105.msg506244#msg506244
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peke

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Peugeot 308 1.6bensaturbo koneella(lähinnä 2009-2012) millasia nämä koneet on? Tommosia 100-150tkm ajettuja katellut.
Mites muu tekniikka, ruostuuko kori ja jos ruostuu niin mitkä pahimmat kohdat?  ::)
Peugeot 307 SW 2.0i 16V
FB & IG PekeFix

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Eikö nämä kysymäsi koneet tunneta THP nimellä.
Googleta: THP 156, THP 165, PRINCE engine.
Hakutuloksen perusteella voi arvioida moottorin luotettavuutta ja huollon tarvetta. Minulla ei tätä konetta ole ollut, joten kokemuksesta en voi kertoa. Tietoa löytyy tältä foorumilta yllin kyllin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Peke

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Juu lueskelin kyllä että jakopäässä ongelmia, alkupään imusarjoissa, korkeapainepumpuissa ja karstottumista. Ite vaihan öljyt vähintään kerran vuoteen ja ajan sen verran kovaa/isoilla kierroksilla, että karstoittumista vähän epäilen. 😁
Mutta kuinkahan todellisia nuo ongelmat on? Kaikilla ei tunnu ongelmia kuitenkaan olevan. ::)
Ja tuo kori kiinnostas myös, että ruostuuko?
Peugeot 307 SW 2.0i 16V
FB & IG PekeFix

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Perheessämme oli muutaman vuoden 2012 mallinen 308HB. Taisi olla 2019 , kun myytiin pois. Ei ollut missään ruostetta. Moottorina siinä oli e-hdi 112. Ruostumista kannattanee tutkia paljon ajetuista 308 autoista. Nettiautosta näkee jotain, ja kauppakeskusten pihoillakin voi vähän vakoilla. Harvoin olen ruosteisia nähnyt. Uudemmissa 308 ja 508 malleissa on yleistä, että eturenkaan takaa kuluu maalit pois helman ja lokarin kulmasta. Alkaa tietysti ajan kanssa ruostumaan, jos ei huolehdita.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Rellumies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Ongelmat on ihan todellisia. Itselläni on 308 SW 2011 1.6 THP, 130tkm. Kavereilla 2 x 508 1.6 THP. Kaikissa palaa öljyä reippaasti. Toiseen 508:iin tekivät moottorirempan, öljyn kulutus hävisi. Kolmannen kaverin Peugeot ura loppui öljyvikaiseen 508 THP farkkuun.

Mielestäni 1.6 THP moottorilla olevaa autoa ei kannata ostaa. Jos sen saa tonnilla, kahdella, ehkä sen voi korjata itse tai korjauttaa. Kai tuohon ostoremppaa menee se + 2500 euroa. Jos remontti onnistuu niin moottorilla voi päästä sen 80-100tkm, ikuista siintä ei oikein saa.

Tuossa meidän 308:ssa on takaluukussa sinkkikuplaa, muuten siisti päältä. Alustaan ei ole laitettu mitää lisäsuojauksia. Pinta ruostetta alkaa olla siellä täällä, pahin alue on taka-akselin takapuolella. 

Peke

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
308 ei vaan viittis ostaa tuota 156hv nuhaisemmalla koneella, 207 sit kuljettaa se 120hv:kin ok.  ::) Mikähän noissa on kun kaikilla ei öljyä kulu? Käyttö/öljynvaihtovälit? Itsehän ajan max 10tkm samoilla öljyillä.
Peugeot 307 SW 2.0i 16V
FB & IG PekeFix

Rellumies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Olin ostamassa P508 noin 5 vuotta sitten. Kipuilin  bensan ja dieselin välillä. Jututin merkkihuoltoa asian tiimoilta. Pitivät 120 VTi parempana valintana, THP:sta vastaus oli että " ei hän tätä saisi sanoa mutta en sinuna ostaisi tuota TPH versiota". No tein ratkaisun ja ostin 1.6l dieselin. Nyt takana 100 tkm ilman ongelmia. Tai no, EGR piti vaihtaa.

Nyt sitten menin halpaan ja ostin 308 SW 1.6 THP ihan kokeilu mielessä. Sulo Vilen maisesti " kun halavalla sai". Kiva auto, toivottavasti saan sen vielä kuntoon.

En ole vielä tavannut ketään joka olisi erityisesti kehunut noita 156 TPH moottoreita. Onhan toki mahdollista että joukossa on hyviä yksilöitä, mekaanisia laiteitahan nämä on. Kai siihen lopputulokseen vaikuttaa osien valmistustoleranssit ja mikä alihankkija on toimittanut osat. Tuolla kyseisellä 308:lla on ajettu 130tkm, öljyt on vaihdettu 10tkm välein. Ainakaan tässä tapauksessa, se ei ole vaikuttanut lopputulokseen.

Peke

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
 :o mitä ongelmia siinä 308:ssa sitten on?
Peugeot 307 SW 2.0i 16V
FB & IG PekeFix

Rellumies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Öljyä menee noin litra/ 1000km. CO% 0,19 eli juuri alle maksimin katsastuksessa. Viittaa öljyyn palotilassa tai alhaiseen puristuspaineeseen. Öljyä jäähdytysnesteen seassa, todennäköisesti kannentiiviste tai öljysuodattimen jalan lämmönvaihdin fuskaa. Sähkövikaa, Battery charge or electrical fault + stop tulee näyttöön vaihtelevasti. Vikojen tutkinta vielä vaiheessa.