Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 119856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugOtt

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Kiitos vastauksesta. On siis ilmeisesti aika heikko moottori.

Tilanne taitaa parantua aika merkittävästi jos alkaakin katsella 2.0 HDi:tä?
Korimallilla nyt ei niin väliä. 508 olisi jopa paljon parempi koska tilaa löytyy eri tavalla.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 464
En sanoisi heikoksi, jos öljyt vaihdettu vähintään 20tkm välein. Mitä tiheämmin sen parempi. 8 venttilinen on parempi, kuin 16 valve.
Taitaa olla 2011, kun palattiin 8 valveen. Ainakin ehdi 112 on 8 valve moottori. 2018 1.5 hdi taas uusi moottori (16valve), jossa jotain kehitettävää on esille tullut.
Onhan noita 1.6 hdi moottoreita ollut myynnissä usein yli 400tkm mittarissa.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 265
  • Kuolema kuittaa univelat...
Hdi 112 on ollut suutin vikoja. Toi 80 kW 109 hv ei ole mikään miljoona kone, huollot pitää tehdä riittävän lyhyellä välillä ajoihin nähden. Itse en tota ostaisi noilla kilsoilla ilman hyvää huoltohistoriaa. Oma kokemus on se että yli 15 tkm öljyn vaihtoväli on tolle koneelle liikaa. Toinen ehkä merkittävä seikka, auto on 15-v vanha, ajettu vain 270, mulla oli vastaava jolla oli vedetty 222 tkm 6,5-v. Että ei taida olla ollut matka-ajossa

Eli ei tosta voi eikä kannata lausua mitään ilman että on tarkka huoltohistoria tiedosaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 464
Hdi 112 moottorien suuttimet vaihdettiin kampanjana ilmaiseksi. Sitä uudempien vioista en ole kuullut. Mun autossa ei ollut suutin vikoja. En tosin ajanut, kuin reilun 100tkm. kahdella eri autolla (yht reilu 200tkm).
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 791
Tyttären 2014 HDI 115 hv on vaihdettu 2 suutinta 230 tkm matkalla. Nuo piezosuuttimet on aina kestoltaan heikompia kuin solenoidisuuttimet.
Esim. VW vaihtoi piezosuuttimet takaisin tavallisiin olikohan vm.2012 moottoriversiossa. Edellisellä mallilla tutun Passat jätti tielle 4 kertaa, kun maahantuoja ei suostunut vaihtamaan kuin viallisen suuttimen. Pösössä se hyvä puoli ettei jätä tielle, kun taas VW pysähtyy siihen paikkaan. Samoin Mersuissa piezoja menee kuin heinää.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Kiitos vastauksesta. On siis ilmeisesti aika heikko moottori.

Tilanne taitaa parantua aika merkittävästi jos alkaakin katsella 2.0 HDi:tä?
Korimallilla nyt ei niin väliä. 508 olisi jopa paljon parempi koska tilaa löytyy eri tavalla.
2.0 HDi:tä uskallan suositella. Minulla on nyt n. 365000 ajettu eikä ole ollut moottoriin liittyviä ongelmia. Kaikki apulaitteet myös alkuperäisiä. Laturi ainakin yleensä menee vaihtoon alle 300t/km.
Moottori on siis DW10BTED moottorikoodi RHR ja vuosimalli 2008

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 265
  • Kuolema kuittaa univelat...
Keskustelun malli vaihtui 508ksi, tästä kerjusta hävinneet viestit löytyy keskustelusta

https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66105.msg506244#msg506244
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.