2,0 HDi, niissä ei tunnu olevan noita 1,6:n liian pitkällä öljynvaihtovälillä ajamiseen liittyviä ongelmia. Kuka ja missä kiroilee FAPista? Joo, on tälläkin foorumilla joitakin kommentteja että olisi kallis vaihtaa. Joku on vaihtanutkin. Hinta on ollut toki kohtalaisen korkea. Olisiko sitten oikeasti ollut tarpeen vaihtaa?
'Anti pollution fault':a ei ole omassa esiintynyt kuin yhdellä vajaan 500 km:n reissulla. Menomatkalla tuli tuo kerran ja kun ensin vähän matkaa yritin ajaa ja kokeilin sammuttaa niin yllätys yllätys, vika ohi. Sama toistui paluumatkalla pari kolme kertaa ja nyt ei sammutus korjannut noin nopeasti ongelmaa, vaan jouduin ajelemaan joitakin kymmeniä kilometrejä automaatin kolmosvaihteella j a sen jälkeen olen ajanut jo kolme vuotta ilman ongelmia.
Olen nyt ajellut 2,0 HDi:llä lukemaan 225t, eikä FAPia ole vaihdettu. Lisäainepussi on vaihdettu kun alkoi vuotamaan. Syytä en osaa arvailla. On se jonnekkin osumaa ottanut. Itseni tai edellisen omistaja toimesta. Näytti siltä kuin pussi olisi haurastunut pakkasen vuoksi. Pussissa näkyi taitoksia niin kuin se olisi liikkunut siellä muovikotelossa. Tosin en kyllä tiedä miten se voisi siten liikkua että sellaiset taitosjäljet syntyvät. Itse FAP lienee kunnossa. Sen voi itsekin pestä ja nykyisin on saatavilla aineita joilla puhdistaa niin ettei FAPia tarvitse irrottaa autosta. Vielä en ole FAPia pessyt. Jää nähtäväksi teenkö tänä kesänä.