Alkuperäinen pösön sähkösarja (ja jotkut tarvikesarjatkin) on ns. "viisas" eli se kytketään auton can-väylään. Kun asennuksen jälkeen testerillä kerrotaan autolle vetokoukun olevan asennettu, saadaan käyttöön lisätoimintoja, kuten palaneen lampun tunnistus, peruutustutkan automaattinen poiskytkentä jne.
Tiedän 407:an (vm 2008), jossa alkuperäinen sähkösarja, mutta aktivointia ei ole tehty. Valot toimivat kärryssä normaalisti, mutta yllä mainitut lisätoiminnot tietystikään eivät. Mutta eipä tule mitään turhia palaneen lampun herjoja, jos esim. sumuvalo kärrystä puuttuu.
Veikkaisin, että myös 308:n tapauksessa aktivointi ei olisi aivan pakollinen. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.
Ja on myös sellaisiakin tarvikesähkösarjoja, joissa väyläkytkentää ei ole ollenkaan, vaan signaalit tavallaan ryöstetään takavaloilta. Näissä aktivointia ei edes saa tehdä, tai jos sen tekee, auto voi herjata vikakoodia puuttuvasta ohjausyksiköstä. Itselläni on tälläinen "halpissarja" omassa 308 HB:ssa.