Nyt tarttis vähän jeesiä. Tuli sitten ostettua paikallisesta autotarvikeliikkeestä Brinkin kiinteä koukku + Thulen johtosarja (13 pesäinen) jonka osanumero on 738454.
Kaik ment hyvin siihen asti kunnes aloitin kytkemään johtoja auton johtosarjaan. Takaluukkussa oli yhtä pientä yksityiskohtaa lukuunottamatta kaikki kuten ohjeen mukaan pitikin olla. Siellä on "hupussa" piilossa kaksi liitintä. Toinen on CAN väylä tavaraa ja toinen on tosi jöötin kokoinen beigen värinen johto joka tullee 2 pesäiseen liittimeen 2. paikkaan kiinni. 1 pesä on tyhjä.
No en antanut tämän hämätä, vaan kiinnitin kyseisen johdon vetokoukun johtosarjaan (sini-punainen ja kelta-punainen) vasteeseen koska tuntomerkit olivat kaikkea muuta paitsi väriä vaille 1:1 suhteessa. Jopa "abico" sopi paikalleen kuten kuuluikin.
Seuraava vaihe olisi kytkeä konehuoneeseen 50A sulake paikkaan, jossa jo on 50A sulake. (??) No tää oli sitten helppo koska siellä on jo siis tuo sulake.
Samaan rytinään pitäisi löytää kuskin jalkotilasta PINKKI (PK) johto (tosi paksu, 4mm^2) joka on teipattu ittensä kanssa silmukaksi - eli se on vapaana. Pinkki pitäisi kytkeä haaroittimen kanssa alueelta löytyvään mustaan johtoon (B+/30).
Tässä ohjeen kuvasarjaa tuosta magicalmystical Pinkki-puuttuu kohdasta. Ohjeessa on sellanen vika että se käskee tekemään samalla tapaa jos merkityksellinen ero on havaittu. Eli olnee pielessä - siltikin pinkki ja musta pitäisi haaroittimella yhdistää toisiinsa vaikka tulkitsisi ohjetta prikulleen tai jos tulkitsee tuossa olevan virhe numeroinnissa :
Mutta kun tuota pinkkiä ei löydy. Ja takaluukussa kyseinen johto pitäisi olla pinkki, mutta kun se on beigen värinen siellä. No ei löydy beigen väristäkään johtoa itsensä kanssa kiepiltä. Mitä löytyy on; 2 kpl pinkkejä paksuja johtoja - jotka ovat jo kytkettyinä erinäisiin liittimiin ja sitä kautta sulaketauluun tai johtosarjaan. Nämä eivät vaikuta pätkääkään kyseiseltä johdolta - koska ovat jo käytössä. Yks beige johto löytyy myös, mutta sekin on jo kytkettynä sulaketauluun moninapaisen liittimen mukana jossa muitakin johtoja (samaan tapaan kuin pinkit johdot).
Ai niin, kuskin jalkotilassa on jostain syystä sulake paikassa nro 5. Kuvan mukainen paikka nro 2 on tyhjä. Mutta vitosessa on 30A sulake.
Nyt pitäis ilmeisesti soveltaa. Eli joko nyhvästä tyhjästä se pinkki johto tuonne tai sitten jättää koko johto kytkemättä kuskin polven luota.
Käsittääkseni tuo tarkoittaa sitä että pakkivalo EI toimi peräkärryssä jos kyseistä johtoa ei kytketä. No voin elää ilman sitäkin. Ei ongelmaa. Mutta voi kilin pallit jos se poistaa jotain muutakin käytöstä tai polttaa koko auton ku ei sähkö kuljekaan kuten pitäisi.
Olisko apuja antaa tähän jotta jos tiedätte mistä se pinkki johto vois löytyä tai jos tiedossa on että toi johto jätetään ohjeesta huolimatta kytkemättä, notta voiko sillä tapaa "riskillä" edetä?
PS: tarkistin että 308 SW:n tapauksessa tuolla pitäisi olla valkoinen johto jemmassa. Menenkin etsimään sellaista. EDIT2 : Löysin irrallisia teippejä. Maalarinteippiä pätkän (joku on käynyt täällä ennenkin) ja harmaata tehtaan teppiä pienen pätkän. mutta siinä ei ollut mitään kiinni. Joten aloin etsiä irrallista johtoa joka ei ole teipattu mihinkään. Löysin sellaiset. Kaksi valkoista, ohuen ja juuri oikean paksuuden mukaisen. Vielä kun uskaltais sen kytkeä.
Lisäksi tarkistin että 307 malleissa siellä pitäisi ollla punainen johto kiepillä - ei ole. 3008 tapauksessa pitäisi olla oranssi johto kiepillä, ei ole. 5008 tapauksessa pitäisi olla harmaa johto ei ole.
alaviite : tietenkin korpeaa ja omat sulakepesät on sulaneet tätä miettiessä. Sorry että kuvat on väärinpäin. Gosga google.