Auto: 2010 308 1,6 (120 hv).
Kaverin autossa oli samat oireet (tyhjäkäynnillä kävi huonosti, melkein sammui, depollution fault, välillä moottorin vikavalo katosi ja oli hetken pois, yleensä liikennevaloissa ilmestyi takaisin). Tulpat ja puolet oli vaihdettu, mutta ei auttanut. Vikakoodi P1339, joka vain kertoo 3. sylinterin pätkivän. Viikko sitten tutkivat moottoria Tampereen Metroautossa 250 euron edestä ja tuomio oli, että moottori vaihtoon (7500 eur) tai purkamolta konetta etsimään. Osasivat sanoa, että puolat ja tulpat on kunnossa, sylinterien paineet olivat hyvät, öljy ei tuoksunut bensalta, joten suuttimet on ok, nokkaketju ei ole venynyt. Kuulosti älyttömältä tuomiolta ja tutkin pari yötä nettiä. Keksin mitata molempien nokka-akselin anturien vastukset yleismittarilla ja imupuolen oli tyyliin 1600 ja pakopuolella 275 (tai sinne päin). Motonetistä haettuna anturi maksoi 34 euroa, vaihdoin imupuolellem anturin tänään, nollasin vikakoodin ja vika katosi (ainakin toistaiseksi). Huojentunut olo.