Itse käytän B asentoa hyvin satunnaisesti vain jos huomaan että on tultu liian kovaa johonkin tilanteesees ja en viitsi jarrupolkimella regeneroida. Pääsääntöisesti yritän ennakoida ja antaa rullata ja sitten ottaa loppu vauhti pois jalkajarrulla regeneroiden ja lopuksi jarruttaen.
Tänä aamuna näytti että pääsee 62 km eli näyttäis siltä että sain paremman akun tilalle, viime kesänä en muista olsiko ollut yli 60 lukemia juurikaan.
Aivan sama taktiikka mulla, range oli 60 km, tänään oli vähän kylmä aamulla kun piti lähteä ja range putosi heti 56 km
Tuosta kaipaisin jotain oikeaa dataa että onko kannattavampaa rullailu ja jarrupoljin vai B-regeneroini lähes ilman jarruttelua.
Kaikki jarruttelu on huonoa kulutukselle, parhaiten menisi kun pystyisi ajamaan ilman että koskee jarruun ollenkaan. Oma kokemus on kuitenkin se että mainosten lupaama 15% rangen kasvu ilmeisesti olettaa että ajettaisiin jarrua kaasua jarrua taktiikalla, en mä ainakaan tunne kamalasti sellaisia ihmisiä jotka ajaisi niin.
Eihän siinä mitään eroa ole, jos samalla tavalla regeneroivat. Itse tosiaan käytän paljon vapaata. En tiedä onko tuossa ei-B ihan sama kuin vapaa. Ja voihan sitä B:lläkin olla nostamatta kaasupoljinta kokonaan ylös eli etsimällä rullauskohta.
Pösön D ei ole ihan sama kuin vapaalla, kyllä se vähän regeneroi, mutta lähinnä vain sen verran että energia näyttö sen kertoo, varsinaisesti sitä ei muuten huomaa.
Minusta tuo on lähinnä makuasia, itse tykkään että on vain helpompi päästää jalka kaasulta kokonaan kuin hakea sitä kohtaa missä rullaa parhaiten. Jos sitten tarvitsee hiukan jarruttaa niin saatan joskus käyttää tilapäisesti B tilassa, mutta yleensä painan jarrua koska se nyt noin ruuhkassa on turvallisempaa kun jarruvalot syttyy.