Auto on rcz Thp156 vm2011 automaatti laatikolla. Olen auton toinen omistaja. Kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä ajallaan.
Kilometrejä on mittarissa tällä hetkellä 93tkm. Ostin auton liikkeestä vajaa 2kk sitten, ja heti oston jälkeisenä päivänä reklamoin viallisesta lisäjarruvalosta (ledit vilkkui kuin diskopallo). Uuden valon sain myynti liikkeen laskuun.
Pari vk sitten syttyi kesken ajon moottorin vikavalo + engine fault teksti. Liikkeessä tutkivat ja tekivät imusarjan papupuhalluksen + uudet tulpat ja öljyt. 1-sylenterin tulppa oli kuulemma tohjona, mikä on ihme sillä edellisen kerran tulpat oli vaihdettu alle 3tkm sitten.
No kuitenkin auto tuntuisi toimivan hyvin tuon remontin jälkeen, eikä itse tarvinnut sitä maksaa, mutta
Nyt ongelmana on se kun ajan moottorin kuumaksi, ja jos käyn vaikka tankkaamassa tai kaupassa, ja tulen takaisin autoon ja käynnistän moottorin, niin pölläyttää ihan todella selkeän öljyn hajun sisätiloihin. Auton moottoritila näyttää ainakin päällepäin kuivalta eikä maahan tule öljytippoja.
Jonkin verran tuo on kyllä öljyä kuluttanut, eli olen joutunut jo pariin otteeseen öljyä lisäämään vaikka tosiaan auto ei ole mulla kauaa ollut.
Onko mitään ideoita mistä tuo öljyn haju tulee?
Kai tässä pitää taas ottaa yhteyttä myyntiliikkeeseen ja valittaa kun autossa on koko ajan jotakin häikkää.