Kirjoittaja Aihe: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry  (Luettu 21172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

• Käyttäjä
Vs: MyPeugeot app ei toimi - matkat ei siirry
« Vastaus #165 : 10.11.2023, 09:08:54 »
Itsellä ihan muuten vain, sen verran epäluotettavasta keksinnöstä kuitenkin kyse että mitään kriittistä ajopäiväkirjaa tms. en tuon varaan todellakaan laittaisi. Ja toisaalta myös ihan vaan periaatteesta kun tuollaisen apin kerran ovat tehneet, niin soisihan sen toimivankin, eikös. Todella kaukana edellä on mm. Volvon vastaavat sovellukset, mitä tuossa pojankin appinsa käyttöä vertailen tähän Stellantiksen tekeleeseen :-\
Ok. Itse poistin apin heti alkuunsa. Vaikka otti sen pois käytöstä, niin auto ja kännykkä alkoivat vaatia kytkentää. Vieläkin kuvake näkyy AndroidAuton valikossa. Ilmeisesti appi on vaikeasti poistettavissa. Näin diesel auton käyttäjänä jäi kuva, että koko appi on vain markkinointikanava huoltoihin ym. Sähköautoissa ehkä jotain käyttöä.
Mitä tulee tuohon ajon seurantaan, niin minulla on autossa seurantalaite, joka piirtää realiajassa kartalle joka liikkeen, pysähdykset, matkat ja ajan. Halpa kiinalainen, mutta hauska matkoilla. Kaiken saa vielä taulukoitua halutessaan. ohjelma toimii kännykässä ja tietsikalla. Hälyttää tarvittaessa, jos auto liikahtaa.
On hyvä apu vaikka ulkomailla. Löytää aina autolle isoista kaupungeista ja maastosta, kun appi synkkaa googleMapsin kanssa.
Hiukan meni off topiciksi.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

HiTec

• Käyttäjä
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #166 : 10.11.2023, 10:19:44 »
Mitä tulee tuohon ajon seurantaan, niin minulla on autossa seurantalaite, joka piirtää realiajassa kartalle joka liikkeen, pysähdykset, matkat ja ajan. Halpa kiinalainen, mutta hauska matkoilla. Kaiken saa vielä taulukoitua halutessaan. ohjelma toimii kännykässä ja tietsikalla.

Itse käytän tähän tuota https://www.fuel.io/ johon on hyvä merkitä myös polttoaineen kulutuksen seuranta, huollot, jne. Tuossa vielä sekin hienous että kun se huomaa auton bt-yhteyden, se merkkaa nuo ajot autom. auton päiväkirjaan ja kypärän bt:n huomatessaan vastaavasti prätkän päiväkirjaan :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Familiale

• Käyttäjä
  • *
  • e-2008 kovassa ajossa
« Vastaus #167 : 10.11.2023, 10:52:03 »
Mihin te noita ajotietoja tarvitsette? Onko kyseessä joku työsuhdeauto, vai muutenko vain?

Uusi auto, takuut ja kaikki. Kaiken pitää toimia kun siitä on maksettu.

Poikkean ensi viikolla kysymässä myyjältä, jotta mitä tehdään. Hyvittääkö rahaa vai miten ajattelee hoitaa?

Ei tällä todellisuudessa mitään tee ja jos olisi vanha auto niin ei kiinnostaisi mitenkään "ongelman" korjaaminen.

C5NSeppo

• Käyttäjä
  • *
  • Seniori
« Vastaus #168 : 10.11.2023, 12:39:24 »
Uusi auto, takuut ja kaikki. Kaiken pitää toimia kun siitä on maksettu.

Poikkean ensi viikolla kysymässä myyjältä, jotta mitä tehdään. Hyvittääkö rahaa vai miten ajattelee hoitaa?

Ei tällä todellisuudessa mitään tee ja jos olisi vanha auto niin ei kiinnostaisi mitenkään "ongelman" korjaaminen.

Kerro samalla, että meitä muita uuden sähköpösön ostaneita ja My Peugeot -tuotteeseen tyytymättömiä on ainakin tuhat ja kipeästi kaivataan eksperttiä Autobonin puolelta hoitamaan asiaa Peugeotin kanssa.

Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Henkka

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #169 : 10.11.2023, 13:02:24 »
Ovatko muut havainneet sen ilmiön että auton ajotietokoneen ja appin näyttämät kulutukset eroavat toisistaan? Minulla nykyisessä 308:ssa on appi näyttää n. puoli litraa pienempää kulutusta kuin auto. Edellisissä 308:ssa näyttivät muistaakseni ihan samoja kulutuksia. Luulis kuitenkin että appi poimisi kulutuslukemat auton ajotietokoneesta???
Nykyinen: 308SW Allure 210 Anniversary Puretech 130 EAT8 -20.
Edelliset aikajärjestyksessä: 204 -69, 304 -72, 104 -76, 304 -77, 305 -80, 205XR -86, 309XR -89, 309GLX -92, 306 -96, 306Wagon -99, 307XS Wagon -02, 307SW 2.0 -05, 307SW Premium Plus hdi110 -07, 308SW Premium Plus vti120 -10, 308SW e-hdi 115 -13, 308SW Active Puretech 130 -18

SamiK

• Ylläpitäjä
  • Kuolema kuittaa univelat...
« Vastaus #170 : 10.11.2023, 17:30:58 »

Mä vein asian jo KKVhen, voin sanoa että aika vähän auttaa, myyjällä on tietty vastuu, mutta maahantuojalta löytyy kyllä kaveri kiistämään ihan kaiken, on kirjallisena. Seuraava erä otetaan siitä kuuluuko auton etäohjauksen toimia kun 2G ajetaan alas muutaman vuoden päästä. Tai kuuluuko etäohjauksen toimia kaikissa maissa  ;D

Ovatko muut havainneet sen ilmiön että auton ajotietokoneen ja appin näyttämät kulutukset eroavat toisistaan? Minulla nykyisessä 308:ssa on appi näyttää n. puoli litraa pienempää kulutusta kuin auto. Edellisissä 308:ssa näyttivät muistaakseni ihan samoja kulutuksia. Luulis kuitenkin että appi poimisi kulutuslukemat auton ajotietokoneesta???

Ei ne näytä samaa todellisuutta, auto näyttää oikein, sovellus laskee kulutuksen eri tavalla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

• Ylläpitäjä
« Vastaus #171 : 15.11.2023, 10:11:37 »
Ei ne näytä samaa todellisuutta, auto näyttää oikein, sovellus laskee kulutuksen eri tavalla.

Toi on saattanut muuttua koska nyt kun tota vertailin niin toi osasi laskea paljon tarkemmin lukemat, se siinä on vieläkin että sovellus näyttää kulutuksen per matka, taitaa bensan kulutuksen pienin yksikkö olla 0,1 l, Android sovelluksessa matka on vähintään km, Applessa 100 m. Jos käyttää autoa vaikka karttapäivityksen takia paikallaan kulutus näkyy vain ajotietokoneessa, sovellukseen ei tule yhtään mitään koska matkaa ei ole.

Viikonlopun ajojen päivän kulutukset sovellus osasi laskea ihan oikein, aikaisemmin toi laski aivan mitä sattuu. Nyt sovellus osasi laskea suoraan bensan kulutukset yhteen ja kilometrit yhteen, siitä sitten laskea kulutuksen. Edelleen vain ajotietokone on se mihin itse luotan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Nemo

• Käyttäjä
« Vastaus #172 : 16.11.2023, 20:05:34 »
Pitkästä aikaa jaksoin kokeilla yhteyden saamista, auto käynnissä MyPeugeot avattuna. Android Pixel 6a, Android versio 14 asetuksista bluetooth yhteys tarkistus..yhteys autoon aktiivinen. Sit mietin että valitsenko Unohda vai Katkaise bt-yhteys autoon ja valitsin Katkaise ja heti perään Yhdistä niin voilá, alkoi kuukauden ajalta puuttuneet matkat yhdistymään. Eli onko ongelma tuossa appin bt ja auton bt välillä sitten ?

No itse MyPeugeot app (v.1.42.1) ehdottaa nyt että Auton kosketusnäytölle / Auton käyttöjöärjestelmälle olisi päivitys saatavilla.

Tuota muistan sen ennenkin tehneen ja olen sen joku 3-4 v sitten päivittänyt usb tikulta.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

HiTec

• Käyttäjä
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #173 : 16.11.2023, 20:13:40 »
valitsin Katkaise ja heti perään Yhdistä niin voilá, alkoi kuukauden ajalta puuttuneet matkat yhdistymään. Eli onko ongelma tuossa appin bt ja auton bt välillä sitten ?

Samaa bt-yhteyden katkaisua/kytkentää puhelimesta joudun itsekin aina tekemään jos haluan siirtää ajot auton muistista appiin. Aina ei vain jaksa tuon kanssa leikkiä, mutta jos nyt edes kerran kuussa tms. siirtelisi...

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

epe2008

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #174 : 22.11.2023, 12:54:39 »
Mä vein asian jo KKVhen, voin sanoa että aika vähän auttaa, myyjällä on tietty vastuu, mutta maahantuojalta löytyy kyllä kaveri kiistämään ihan kaiken, on kirjallisena. Seuraava erä otetaan siitä kuuluuko auton etäohjauksen toimia kun 2G ajetaan alas muutaman vuoden päästä. Tai kuuluuko etäohjauksen toimia kaikissa maissa  ;D
Milloin veit? Noissahan on pahimmillaan vuoden-parin käsittelyajat.

SamiK

• Ylläpitäjä
« Vastaus #175 : 22.11.2023, 13:50:10 »
KKV ja riitalautakunta on vähän eriasia, tavallaan. Ei se koskaan edennyt kamalasti koska KKVn mielestäkään ei ole aukotonta ennakkotapausta. Sain suhteilla päivityksen tilanteeseen ja koska mulla apple sovellus toimii hyvin en riitauttanut asiaa, vaikka sitä suositeltiin KKVn suunnasta. Olen keskustellut myyjän ja maahantuojan kanssa, enkä jaksanut alkaa viedä asiaa tappiin asti.

Mutta jo KKVn yhteydenoton perusteella maahantuojalta oli yhteydessä eräs herran joka kiisti kaiken ja väitti ettei heillä ole vastuuta oikein mistään. 

Mutta jos joku kokee tarpeelliseksi lähteä taistelemaan niin mulla on kyllä nimet ylhäällä joilta vastauksia tuli. Autan mielelläni vaikka en nyt varsin rajusti kärsi itse asiasta.

Ps. Alle tunti sitten onnistuin vääntämään yhdelle suomen tunnetulle vaihtoautoja myyvälle ketjulle ratakiskomallin miten virhevastuu toimii. Yrittivät pokkana maksattaa autossa ostohetkellä ollutta vikaa ostajalla, vetosivat ettei mene takuuseen  ::) ::) ;D

Edit: suhteilla tässä kohtaa tarkoittaa että liike josta auto ostettiin on tekemisissä entisen maahantuojan työntekijän kanssa ja hän keskusteli jälkimarkkinointipäälikön kanssa joka ei suostunut keskustelemaan mun kanssa suoraan. Myöhemmin löytyi henkilö joka suostui.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2023, 13:56:31 kirjoittanut SamiK »

Jukka_S

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #176 : 16.02.2024, 20:01:06 »
Matkat ei oo siirtyneet reiluun viikkoon ja nyt tuli mielenkiintoinen ilmoitus… (ohessa). Mitään en oo tehnyt! Matkat siirtyi hämmentävän pitkään lähes ilman ongelmia, muutama ilmoitus puuttuvasta matkasta, mutta tätä ilmoitusta en ymmärrä…

Nemo

• Käyttäjä
« Vastaus #177 : 16.02.2024, 22:11:52 »
Mulla tänään puhelimeen tuli autossa ilmoitus että MyPeugeot yhteys autoon onnistui. No avasin sitten appin ja odottelin mutta ei ne matkat vaan siirtyneet. 21.1.24 matkat siirtyneet viimeksi.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

SamiK

• Ylläpitäjä
« Vastaus #178 : 17.02.2024, 10:25:42 »
Kertokaa ihmeessä mikä luuri ja auto, lähinnä kiinnostaa koska itselläni on hukannut viimeksi matkan yli vuosi sitten, puhelin on iPhone 13 ja auto 3008 hybrid.

Jukka_S

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #179 : 17.02.2024, 14:30:37 »
iPhone 15, hybrid 3008 vm. 2020, MyPeugeot app: v. 1.44.0. Hämmentävintä on se etten todellakaan ole tehnyt mitään - päivityksiä tms. Matkojen siirtyminen toiminut ihan ok tuohon 7.2. asti. Nyt olen pariliittänyt uusix, kirjautunut ulos ja sisään - jouduin luomaan uuden salasanan ja hyväksymään ranskankielisiä ehtoja vaikka maa: FI ja kieli:f - mutta ei vaan tule uusia matkoja….