Alustavan kokeilun mukaan saimme korjattua 2015 Peugeot 508 1,6 Hdi urean painevian, joka esiintyi kun pakkanen oli -2 ja siitä kireämpää. Sytytti vuoroon pienen ajomatkan jälkeen ensin engine fault, service ja sitten urea valon, sekä samaa päinvastoin.
Vika yksi löytyi, että ureasäiliön korkin huohottimen kalvo oli liimaantunut korkkiin, eikä toiminut. No se kansi pois ja veisti kalvon pois ja liimasi kannen takaisin. Nyt tavaratilan pohjakorkin alla vaahtomuovi, ettei säiliöön pääsisi pölyä ja homma toimii sen puolesta. Ei tule alipainetta säiliöön.
Vika kaksi. Edelleen pakkasella valot syttyivät. Hieman tämän ongelman jälkeen aloimme epäillä ulkolämpötilaa, jota keskinäyttö kivasti näytti. Lopulta näyttö näytti jo +46 - +51 astetta, vaikka ulkona oli +2 - -2 lämpöjä. Vaihdoimme anturin oikean puolen peiliin (25€ Febi tarvike (näyttää 2 astetta pieleen. Ei suositella. Kannattaa jotain muuta merkkiä laittaa)) ja hupsista, nyt urea laitteet toimivat. Eli siis ureasäiliön lämmitys ei toimi kun ohjainlaite saa väärän tiedon ulkolämpötilasta. Samalla kyllä ohjaamon lämmöt ei myöskään nouse, eikä moottorin lämpö kun noin +80 kun sekä BSI, että ECU saa väärän tiedon. Tätä on esiintynyt myös pelkästään sisälämpö- ja moottorinlämpö ongelmana bensakoneissakin, eikä anna välttämättä vikakoodia.
Lisäksi voimme suositella Wurth DPF pesuainetta. Se toimi mallikkaasti. DPF paineanturin ensimmäinen putki irti ja myrkky sisään. Suositellaan irrottaa myös anturi ja puhaltaa letkut/putket puhtaaksi. Näkyy keräävän nokea. SItten kone lämpöiseksi ja pakkopoltto päälle.
Testerinä kiinan uusin Diagbox oli varsin huono. Autocom 2020.23 sai tehtyä kaikki toimenpiteet eli nollattua hiukkassuodattimen arvon, tehtyä pakkopolton, vian aikana sai lisättyä kilometrejä laskuriin jne.
AJettu nyt 4vrk ilman vikoja, jotka tulivat ennen pienen ajon jälkeen