« Vastaus #30 : 18.02.2024, 18:58:53 »
Olosuhteilla ei ole merkitystä koska se ei palaudu sähköajolle ikinä kun se on käynnistynyt polttikselle. Lämpötila, kosteus, kuun asento eikä mikään muukaan muuta tätä. Kyse ei ole siitä milloin ja missä olosuhteissa se käynnistyy polttikselle vaan siitä että kun näin tapahtuu, syystä riippumatta, se ei palaudu siitä sähköajolle ellei autoa sammuta. Ja näin se ei ennen tehnyt. Se palautui sähköajoon aina aikaisemmin, aika riippui lähinnä siitä kuinka kylmä oli mutta sähkölle vaihtoi kovillakin pakkasilla kun kone lämpeni. Ja nytkin sähköllä pystyy kyllä ajamaan vaikka 15 asteen pakkasella mutta se vaatiin auton sammuttamisen ja käynnistämisen uudelleen.
Jos olosuhteet ja auto tekniikan ja ohjelmiston suhteen pysynyt muuttumattomana, ja auton käyttäytyminen on muuttunut...
Olisiko vettä on muodostunut moottoriöljyn sekaan, niin miten auto sen tunnistaa, vai tunnistaako? Vai mittaako vaan moottorin käyntiaikaa ja lämpötiloja?
Autolla on kuitenkin ajettu pitkiä matkoja polttomoottorilla, mikä vettä haihduttaisi?
Luulisi parituntia matka-ajoa jo auttavan.
Auto huoltoon, niin saadaan asiat ennalleen.
Kirjattu
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.