Sopiiko kysyä, millä leveyspiireillä tällaiseen pääsee, Oulun suunnalta kateellisena kyselen? Aika optimilta kuulostaa eikä kulutuksesta päätellen automaattinen toimenpide kiusaa.
Ei noista kulutuslukemista kannata olla kateellinen, se on vaan yhden ihmisen ajoprofiilin tulos, ei siitä pysty mitään johtopäätöksiä autosta vetämään. Auto liikku pääasiassa etelässä, Tampereen etelä puolella, pakkasta täälläkin ollu tässä keväällä, tänäänkin varjossa vain +2
oC. Tota 60 km ei pääse talvella ilman väli latauksia, hyvänä päivänä kesällä se voi onnistua, tollasta 40 km molemmin puolin on talvella ajomatkat yhdellä latauksella. Lohkolämmittimen käyttö auttaa aika paljon ton kulutuksen kanssa, vähentää turhia käynnistyksiä pienentää kulutusta kun reilummalla pakkasella moottorin käynnistää lähtiessä. Esim jos yöllä on ollut paljon pakkasta niin laitos vetää polttomoottorin ihan turhaan käyntiin aamulla kun ilma alkaa lämmetä, lohkolämmitin auttaa tuossa.
Kulutuksesta yleensä, kaikki riippuu niin paljon ajoista. Mulla tulee hyvin harvoin mitään lyhyitä alle 5 km matkoja, on paljon ajoa jossa ajetaan esim 10-30 km ja auton saa määrän päässä laturiin tai sen lisäksi jopa lämpimään halliin, joka toki maksaa sitten aina jotain. Eli vaikka sähköllä pääsee valtaosan matkoista eikä bensaa kulu kovin paljoa niin muusta tulee sitten kustannusta.
Automaattista toiminne tulee varmaan jos ei tule mitään pidempää ajoa sopivasti että moottorilämpenee tarpeeksi.