Jostain syystä ei aikaisempi vastaus lähtenytkään...
No juu asiaan.. Kiitos selventävästä vastauksesta.
Tosiaan hiukkasloukun poltto ei kulutus hommissa ole kyseessä, kun kuitenkaan en usko sen regeneroivan 500m välein vaikka kuinka ylikylän pösö onkin
mutta tuossa kun pikapäin kävin motomaatissa lukasemassa koodit, ja sieltä nyt löytyi seuraavat:
P1462 egr venttiilin opittava arvo
P0490 ei riittävästi egr:ää venttiili liian kiinni suhteessa viitearvoon
P0401 ilmamäärämittari: liian suuri virtaus
P0402 ilmamäärämittari: liian pieni virtaus
P0606 Ruiskusuuttimien ohjaus: ECU:n sisäinen vika.
Onko tämä nyt luokkaa: Hiotaan auto pölyksi ja lakaistaan kaivoon, vai onko joku yleinenkin höpö höpö ongelma..
P1670 ESP tiedot
P1589 virtausanturin signaali
P0104 virtausanturin signaali
No listahan oli sitten sen verran perkeleellinen omaan makuun, että löin ranskulialaisen tulille, ja suuntasin 120km hallille hakemaan läppärin ja delphin..
Kaikki viat nollaantuu, paitsi uutena ominaisuutena löytyi
P16xx (en muista) kaasupoljin - nopeuden rajoitin - vastaavuus ongelma - aktiivinen.
Tämän nyt tuskin luulisi vaikuttavan mihinkään muuhun kuin nimenomaan tuohon nopeuden rajoittimeen, ja sehän tosiaan ei toimi. Vakkari kylläkin toimii.
Hiukkassuodattimesta vielä sen verran, että hiukkassuodattimen tila näytti olevan 36% ja suodattimessa olevan lisäaineen määrä olii 126g. Vastapaine oli 0,0 joten sen luulisi olevan kunnossa.
Vikamuustin nollaus ei auttanut asiaan yllättäen millään tavalla. Huomenna katsotaan mitä nollatuista vioista tullut takaisin.