Kirjoittaja Aihe: 308 - Takaluukun lukitus  (Luettu 886 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

viljo77

• Uusi käyttäjä
308 - Takaluukun lukitus
« : 22.10.2024, 20:56:28 »
Hei kaikille. Kysymys kuuluu että kuuluuko takakontin mennä lukkoon kun lähdet liikkeelle ja pysyä lukossa vaikka pysähdyt esim mökin pihaan? Mulla se pysyy lukossa ja avautuu vain kaukosäätimellä erikseen joka kerta ajon jälkeen. Ja turvalukitus ei ole päällä...

ihmes

• Käyttäjä
  • *
Vs: 308 - Takaluukun lukitus
« Vastaus #1 : 04.11.2024, 23:18:53 »
Ei mulla ainakaan toimi noin, aukeaa kun ovet avataan ja menee lukkoon kun ovet lukitaan.

En tiedä voiko olla joku eri moodi turvalukituksessa, että auton ovet eivät menisi lukkoon liikkeelle lähdettyä mutta takaluukku menisi?

kilroy

• Käyttäjä
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
« Vastaus #2 : 05.11.2024, 13:55:30 »
Joissakin Pösöissö toiminon muuttaminen tapahtuu kääntämällä takaluukun avaimen reikä poikittain tai pystyyn.

viljo77

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #3 : 13.11.2024, 17:52:58 »
hmm pitää mennä etsimään josko siellä on avaimen reikä... :) mutta lukkoon se menee itsestään kun lähtee liikkkeelle ihan kuin turvalukitus ei lähtisi siitä pois ollenkaan.

viljo77

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #4 : 17.12.2024, 17:43:50 »
Hmm luulen että löysin vian kyseiseen ongelmaan. Eli mun autosta on rikki kuskin oven mikrokytkin eli auto ei tunnista kun ovi avataan. Ja takakontin lukitus aukeaa kun jokin ovi avataan pysähtymisen jälkeen. Huomasin asian kun ihmettelin sitä että peräkontti ei aina ole lukossa ajon jälkeen niin se aukeaa kun esim haen takapenkiltä jotain ja sitten vasta peräkontista.

ihmes

• Käyttäjä
  • *
« Vastaus #5 : 18.12.2024, 18:41:51 »
Kannattaa sitten olla ekstravarovainen turvalukituksen kanssa, jos ovikytkin ei toimi. Mulla oli lukko jäässä ja olin jättänyt auton käyntiin kun piti hakea vielä jotain sisältä. Auto ei tajunnut, että kuskin ovi oli ollut auki, ja veti sitten kaikki ovet lukkoon hetken päästä. Onneksi vara-avainta ei tarvinnut lähteä hakemaan kovin kaukaa tuolla kertaa.