Auto: xxxx 307 2,0 (EW10).
Lisäillääs tänne omat kokemukset samasta viasta jos auttaisi muitakin asiasta googlettavia.
Antipollutin faultia ilmoitellut silloin tällöin ilman sen suurempia ongelmia. Selkeästi kuitenkin enemmän kostealla säällä ja parina aikaisempana vuonna ajon aikana iskenyt "catalytic converter fault" ja ajo on tällöin todella tahmaista. Kuitenkaan mitään isompaa ongelmaa ei ole ollut ennen viikon takaista episodia. Antipollution alkoi olemaan viimeisen puolen vuoden aikana jatkuvaa ja tosiaan viikko sitten iski kotimatkalla catalytic converter faultin ja sen jälkeen huomasi selkeästi, että kone käy vajailla pytyillä. Liikkeelle ei enää autolla viitsinyt lähteä.
Kaverilta lainasin testerin ja vikakoodit:
-P0204 Injector Circuit open Cylinder 4
-P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
-P1340
-0410 Secondary Air injection system malfunction
Tulpat olin vaihtanut vuosi sitten, joten en uskonut niissä mitään vikaa olevan. Vaihdoin siis puolan, kuten täällä monella korjannut. Samalla vaihdoin silti vielä tulpat, ettei ainakaan niistä jää kiinni. Ei apua. Pelko perseessä mielessä kävi, josko on kansiremppa tiedossa.. Ajanpuutteen ja hermojen vuoksi vein auton paikalliselle pajalle, josta sitten tuli vapauttava tieto, että vikana olikin 4 sylinterin bensasuutin, jonka olisin seuraavaksi vaihtanut. Auto pelaa nyt huomattavasti paremmin, kuin aikoihin. Tuo nelossuuttimen hajoaminen on kuulemma jonkinlainen tyyppivika näissä 307 pököteissä.