Auto: 2003 406 farmari 2.0 HDi , moottori (ehkä) RHZ, teho 110 hv
Meillä oli kerran tuo sama vikailmoitus. Oireet: Kierrosluku n. 1300 rpm, kaasupoljin ei reagoi painamiseen. Poika ajeli tuolla Norjasta Uumajan kautta Suomeen, kun ei kukaan tietysti ehtinyt korjaamaan, eikä kai olisi osannutkaan, eikä olisi ollut rahaakaan.
Kylän korjaamolla tutkitttiin sitten vikakoodeja ja ilmoitti jotain kaasupolkimen asennontunnistimesta (siis se mötikkä, mihin kaasuvaijeri on kiinnitetty, ja joka siis muuttaa mekaanisen asennon sähköiseksi signaaliksi). Niinpä käskin heti korjaajaa kokeilemaan kaasupolkimen asennontunnistimen sähköliitoksia. Pienen kitkuttelun jälkeen kierrokset putosivat normaaliin tyhjäkäyntiin. Kun sitten kokeiltiin kaasuttaa, niin, a'vot harasoo, kaasu reagoi normaalisti.
Sitten vain availin kaikki asennontunnistimen sähköliitokset ja putsasin ne kunnolla, Niinpä on toiminut kunnolla sen jälkeen.
Kun tuo elektroniikka on niin monimutkaista, niin vikakoodit ei osaa kertoa oikeaa syytä, koska virrat ei kulje oikein. Kannattaa siis epäillä kaikkia sähköliitoksia, jotka liittyvät niihin laitteisiin, joista voisi olla kyse. Vikakoodit voivat antaa osviittaa siihen, mihin laitteeseen ongelma voisi liittyä, kuten meillä tässä tapauksessa.