Auto: 2001 406 2,0.
Täällä myös Catalytic converter fault/Antipollution fault -virheilmoituksia ja kylmäkäynnistysongelmia.
Kun auton käynnistää kylmänä (nyt kun kelit ovat pakkasen puolella), tulee tuo Catalytic converter fault -virheilmoitus. Käynnistyksen jälkeen auto sammuu joko itsekseen tai viimeistään sitten, kun sillä yrittää lähteä liikeelle (tehot hukassa, välillä kuulostaa käyvän kolmella pytyllä). Sammumisen jälkeen, kun auton käynnistää uudelleen, jää vikakoodi edelleen näkyviin (muuttuu yleensä Antipollution fault:ksi jossakin vaiheessa), mutta auto toimii kuitenkin normaalisti.
Mikäli auto on ollut esim. lohkolämmittimessä kiinni ennen käynnistystä, ei ongelmaa esiinny.
Kysyin ongelmasta Vantaan autokorjaamolta, jossa sanoivat, että ongelma on tiedossa mutta ratkaisua ei, joten turha tuodo huoltoon. Onkohan asia näin mustavalkoinen?