Hei taas - homma hoidettu.
Kaupan hyllyllä oli Totalin DA:ta ja saman normin Red Lineä -- otin Totalin, kun siinä oli nätimpi pullo. Hinta oli parin euron tarkkuudella sama noin 14 euroa/litra.
Tein tuon ensimmäisen ohjeen mukaan. Imin säiliön tyhjäksi joskus veneeseen ostamallani reilun nyrkin kokoisella halvalla sähköpumpulla. Onnistui varsin hyvin. Uusi neste säiliöön, ratin kääntelyä peililiukkaalla, ei tarvinnut tunkata keulaa ylös, ja taas nesteet pois. Toinen kerta sama juttu ja litra nestettä oli käytetty. Edes se vanha liemi, jota aivan ensiksi imin säiliöstä, ei ollut mitenkään erityisen tummaa tai sakkaista .... Lopuksi, kun kaadoin vanhat liemet alkuperäiseen läpikuultavaan pulloon oli väri toki tummempi, kun vertasin sitä täyteen pulloon uutta nestettä. Kone käyntiin ja alussa ohjaus pyki hiukan - arvaan, että sinne pääsi jostakin vähän ilmaa. Muutama kahdeksikko liukkaalla kentällä ja hop, tämä pulma oli poissa.
Kiitos jälleen neuvoista - toisen pullon käytän meidän 508:n nesteen nuorentamiseen. 2013 SW HDI 163 manuaali Allure --- siinä on varmaankin sama neste? Ai niin -- yksi huomio. Pullossa neste näyttää punertavalta, mutta ohuessa kirkkaassa letkussa (pumpatessa) se oli ainakin keinovalossa selkeästi keltaista.
//Jukka P.