Kirjoittaja Aihe: 308 - Jakohihna vai jakoketju, teräksiset seetit, vikakoodi P0337  (Luettu 1034 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ivs

  • Vieras
Auto: 308 1,4 litraa 16 venttiiliä vm. 2011-2012

Onko kyseisen mallin mottorissa jakohihna vai jakoketju. Huoltokirjassa jakohihnan vaihtoväli on pyyhitty yli, tulkitsen siitä että autossa on ketju.

Eräs korjaamo väitti että kyseisessä moottorissa on alumiinikansi, se pitää paikkansa.
Lisäksi he väittivät että kun on alumiinikansi, niin ventiilit uppoavat kanteen ja käynti heikkenee.
Tiettävästi alumiinikansiin on prässätty teräksiset seetit, joten minun mielestäni tuo väite ei pidä paikkaansa.

Moottorin vikavalo syttyy ajoittain. Vikakoodin lukija antaa koodin P0337, tarkoittaako tuo että kampiakselin asentotunnistimessa on ongelma ?
Vai tarkoittaako tuo samaa kuin P1337 eli ykköspytyn puola pätkii, veikkaisin puolaa koska moottori käy jossain tilanteessa kolmella pytyllä.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Luulisi jakokopan olevan öljytiivis jos on ketju. Jos on hepponen muovikoppa ilman tiivisteitä, se viittaa hihnaan.
En ole koskaan tavannut alumiiniseetejä. Sellainen kone ei ole suunniteltu kestämään.
Jos käy kolmella, voi tarkistaa tulpat ja tulpanjohdot, tosin jos ne on samaa pakettia puolapaketin kanssa niin ehkä sitten kylmästi uusi puola. Mitäköhän maksaa Aeromotorsilla?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Se on Prince eli EP3C, tuttavallisemmin VTi 95 ja kyllä siinä on ketju. Joku sitten tuollaisenkin uittanut Suomeen.