Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 93119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
29tkm on nyt mittarissa. Häiriövalo syttyi välillä ensimmäisten 100km aikana, korjaus tähän oli ohjelmisto päivitys. Vuosihuolto tehtiin 24tkm kohdalla, öljyntaso oli silloin minimissä. En ole nyt huollonjälkeen tikusta seurannut...
Edellinen Puretech oli ensihuoltoon vienyt öljyä 1/3 min-max väliltä, eikä mitään ongelmia 31tkm aikana.
Mielummin puretechin olisin nytkin ottanut jos sellainen olisi ollut tarjolla, jo hinnankin takia. Mielestäni THP ei tarjoa muuta lisää kuin hitusen paremman huippusuorituskyvyn.
THP:n muutosten suhteen olen ollut sen verran luottavainen, että sellaisen uskalsin omaan autooni ottaa. (seuraava auto kuitenkin purectechillä  8) )
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Niinpä, mutta kun arvosanat melkein kaikesta muusta oli 9, ei lämmityslaitteen 7 haitannut. 407 sai lämppäristä 10, mutta se ei nostanut autoa kärkeen kun oli monta 7:aa ja 8:aa.

Testissä annetaan arvosana kymmenestä asiasta ja lasketaan niiden painotettu keskiarvo. Siitä saatava numero määrää sijoituksen kisassa.

Onneksi lukijalla on mahdollisuus painottaa omia kriteerejä.
Minun talviautotestissä kunnon lämppäri on painotuksissa se ykkönen. Valot kakkosena.

Ajonhallinnassa ei niin suuria eroja ole autojen kesken, ettei tällainen takavetoritsoilla ajamaan oppinut niiden kanssa tulisi toimeen. Ilman ESP:tä tulee toimeen mainiosti edelleen, vaikka se toisinaan siellä kojelaudassa vilkkuukin. Vaimon ajossa ei vilku varmaan ikinä. Viimeisenä omissa painotuksissa tulee kylmäkulutukset yms. päästöt.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Peeveli

  • Vieras
29tkm on nyt mittarissa. Häiriövalo syttyi välillä ensimmäisten 100km aikana, korjaus tähän oli ohjelmisto päivitys. Vuosihuolto tehtiin 24tkm kohdalla, öljyntaso oli silloin minimissä. En ole nyt huollonjälkeen tikusta seurannut...
Edellinen Puretech oli ensihuoltoon vienyt öljyä 1/3 min-max väliltä, eikä mitään ongelmia 31tkm aikana.
Mielummin puretechin olisin nytkin ottanut jos sellainen olisi ollut tarjolla, jo hinnankin takia. Mielestäni THP ei tarjoa muuta lisää kuin hitusen paremman huippusuorituskyvyn.
THP:n muutosten suhteen olen ollut sen verran luottavainen, että sellaisen uskalsin omaan autooni ottaa. (seuraava auto kuitenkin purectechillä  8) )

Kiitos tiedoista. Sinulla on varmasti tarkka tuntuma koneiden erosta arjessa. Osaatko sanoa ohituskiihtyvyydestä tai kesärajoituksen (120) alueella moottoritiellä ajosta, eli onko suurta eroa?

Jotenkin tuntuu vaan nykyaikana turhalta maksaa tässä korimallissa 3100 eur lisähintaa THP:hen. Kai sitä alkaa vaan jo vihdoin olla aivan sama, onko se satanen tai satakaksikymppiä mittarissa pari sekuntia aiemmin vai myöhemmin. Perille ehtii joka tapauksessa. Nettiautoa selasin ja esim. DS3:n hinnoissa ei ollut hintaeroja THP:n ja puretechin välillä samassa vuosimallissa ja suht samoissa ajomäärissä. Viittaa siihen ettei tuosta +3100 eurosta saa aikanaan euroakaan takaisin vaihdossa uuteen.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Niinpä, mutta kun arvosanat melkein kaikesta muusta oli 9, ei lämmityslaitteen 7 haitannut. 407 sai lämppäristä 10, mutta se ei nostanut autoa kärkeen kun oli monta 7:aa ja 8:aa.
Testissä annetaan arvosana kymmenestä asiasta ja lasketaan niiden painotettu keskiarvo. Siitä saatava numero määrää sijoituksen kisassa.

Sain luvun omasta päästäni, Stubb kertoi Tampereella pidetyssä tilaisuudessa.
Samaa menetelmää käytetään muuallakin. Varmasti ainakin silloin kun on kaupalliset intressit kyseessä kuten TM:llä mainossopimusten kanssa.
Peugeot RCZ HDI FAP

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
En osaa sanoa kiihtyvyydestä pers tuntumalla eroa.
Suurin ero äänessä, Puretechiä kuuntelee PALJON mielummin, kuin tuota THP:n sirkutusta. Toki kokemukset eri autosta ja THP automaatilla.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peeveli

  • Vieras
Kyllä se e-THP165 tuli pidettyä tilauksessa. Kävin rankan jaakobinpainin asiassa. Ystävällinen myyjä vinkkasi käymään vielä koeajolla 165:lla ja ruokiksella sen tein. Vahvistui käsitys koneen kivasta luonteesta, johon automaatti sopii. Muutenkin oli taas todella kiva kokeilla ja ajaa tällaisella 3008:lla. Eli tilattu kone pysyi, värin muutin (alkaa muistuttaa vaikkapa Kummelin sketsiohjelman hahmoa) jälleen perusvalkoiseksi mustalla katolla, muut tutut vermeet kattokaiteet, sähkötoiminen kuskin penkki, lämmitinsysteemit, matot ja talvirengaspaketti. Kun en löytänyt noin 10 eri firmaa soiteltuani samoilla oem-pultella käypiä talvivanteita, nöyrryin ottamaan Active-mallin 17" hopeiset alut ja Contin nastattomat koska ei taida mulla olla enää paluuta nastaan -sen verran olen tottunut kitkarinkulaan.

Näillä eväillä nyt sitten odotellaan autoa. Saas nähdä milloin...

Peeveli

  • Vieras
Ranskankielisen merkkifoorumin mukaan 130 automaatin tilausaika venyy uhkaavan pitkäksi, joillekin ilmoitettu 7,5 kk:n odotusajasta. Onko toimitusvaikeuden suurin syy automaattilootien saamisen vaikeus? Kuulin, että tuotantoa haittaisi jonkun alihankkijan tehtaan tulipalo. Onko kyseessä Aisinin tehtaalla sattunut tulipalo?

Oma tilattu on 165:nen mutta sama tomaatti siinä on kuin 130 puressa...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Onnittelut valinnasta, hieno kaara,
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Peevelille: Tulipalo ei liity Aisiniin. Oli Zekeissä Recticel'in tehtaalla.
 "Recticel says its interiors division is the sole worldwide provider of patented polyurethane sprayed skins for car interiors."
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

olli_tr

  • Vieras
Viime viikolla kyselin toimitusarvion perään, mutta eipä ollut mitään kerrottavaa vielä. Ostaessa puhuttiin huhtikuusta ja heinäkuusta kun toimituspäivästä oli kyse. Luulenpa, että jos ei vielä maaliskuun alussa ole arviota antaa, niin huhtikuun juna on kyllä mennyt. Mikä ei sinänsä olisi ongelma, sillä olen pitkällä työmatkalla huhti-toukokuun ja vanhakin auto pitäisi ehtiä myymään...

Itse taas olen ollut havaitsevinani Autostadium-foorumilla ihan positiivista vibaa tämän 3008:n ympärillä.

Nykyinen 3C-Passatti on ollut aivan katastrofaalinen murheenkryyni, ei tämä ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.  ;D Ja kyllähän nuo ensimmäiset 3 vuotta pitäisi suhteellisen huolettomia vuosia olla. Luultavasti autoa tulee kuitenkin pidettyä 5-6 vuotta, joten toivottavaa olisi, että ne seuraavatkin menisivät putkeen.

Kun nyt diesel-koneen vielä otin, niin osaisiko joku sivistää minua, että mites PSA:n 1.6-litraisissa tuo hiukkassuodatin on a) kestänyt b) vaihdettavissa ja c) kustantanut? Kiitoksia!

olli_tr

  • Vieras

Alex70

  • Vieras
Työsuhdeauto pitäisi loppuvuodesta vaihtaa ja uusi 3008 on kyllä yksi kiinnostavimmista vaihtoehdoista. Harkinnassa on Allure BlueHDI 120 automaatti. Adaptiivinen vakkari, Focal Hi-Fi, lämmitettävät lasin reunat, Grip control, Navi, Park assist 360, sähkös. penkit hieronnalla.

Mistä päästäänkin kysymykseeni. Onko missään kuvaa näistä penkeistä, tai mittoja verrattuna vakioon? Olen yrittänyt etsiä ja käydä myyjäliikkeissä katsomassa esittelymalleja, mutta missään ei ole ollut sähköisiä penkkejä. Autohan vaikuttaa kaikin puolin hyvälle, mutta vakiopenkit ovat niin lyhyet että pitkät jalat eivät saa mitään tukea reisille ja kokemuksesta tiedän että tuo on ns deal breaker.

Kiinnostaisi millainen tuo säädettävä reisituki on, onko se aidosti säädettävissä pituus ja korkeussuunnassa ja kuinka paljon pidempi penkki on kuin vakio. 508 joka nykyään on alla on sähkös. penkeillä, tosin ilman säädettävää reisitukea (tai nouseehan penkin etureuna ja laskee) mutta tuokin penkki on liian lyhyt, eikä sitä saa riittävän taakse.

Peeveli

  • Vieras

Mistä päästäänkin kysymykseeni. Onko missään kuvaa näistä penkeistä, tai mittoja verrattuna vakioon? Olen yrittänyt etsiä ja käydä myyjäliikkeissä katsomassa esittelymalleja, mutta missään ei ole ollut sähköisiä penkkejä. Autohan vaikuttaa kaikin puolin hyvälle, mutta vakiopenkit ovat niin lyhyet että pitkät jalat eivät saa mitään tukea reisille ja kokemuksesta tiedän että tuo on ns deal breaker.

Kiinnostaisi millainen tuo säädettävä reisituki on, onko se aidosti säädettävissä pituus ja korkeussuunnassa ja kuinka paljon pidempi penkki on kuin vakio. 508 joka nykyään on alla on sähkös. penkeillä, tosin ilman säädettävää reisitukea (tai nouseehan penkin etureuna ja laskee) mutta tuokin penkki on liian lyhyt, eikä sitä saa riittävän taakse.

Jos kuvan haluat, selaa nettiauto.com:ia. Siellä on ainakin Vehon kauppaama essari, 3008 THP165 allure vm.2017 jossa on sähkösäätöinen etupenkki. Itse koeajoin sekä vakiopenkillä että sähköisellä. Sähkösäätöinen merkittävästi parempi, siis sen saa istuinosaltaan kallistettua sillä tavalla että istuinosan etureunan saa ylemmäs parantaen reisitukea, vaikka penkki olisi nostettu ylimpään kohtaan säätöasennossa. Normipenkissähän istuinosa alkaa kallistumaan siten, että etureuna alkaa mennä alaspäin heikentäen juuri reisitukea. Myös ristiseläntuen sähkösäätö oli selälleni mannaa. Myös matkustajalle tulee sähkösäätöinen ristiseläntuki. Tuo säädettävä etureuna jatkoi istuinosaa selkeästi: raaka veikkaus mutuna että vajaat 10 cm lisää pituutta istuinosaan sen avulla. Korkeussuunnassa etureunan säätöpala ei varmaankaan säädy, vain pituussuunnassa -näin ainakin itse koeajolla päättelin sitä kokeiltuani. Hyvä homma on myös kuskinpenkin kaksi muistipaikkaa, se riittää ainakin meillä.

antsu

  • Vieras
Hyvä homma on myös kuskinpenkin kaksi muistipaikkaa, se riittää ainakin meillä.

Hoituvatko myös ulkopeilit muistista?

Alex70

  • Vieras
Kiitos, hieno homma. Pitää yrittää etsiä tuota kuvaa.