Kirjoittaja Aihe: 607 - Turboahdin ei aina toimi (irronnut alipaineletku) (DW12)  (Luettu 11835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laatu607

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2004 607 2,2 HDi.

Turbo lopettaa toimimasta. Vika ilmenee siinä vaiheessa kun pitäisi löytyä lisää painetta turbosta. Tekee vikakoodin antipollution fault s. Käytännön esimerkki: kova kiihdytys vaihteen vaihto ja kaasunjalan välillä pois päästäminen, kaasun uudelleen painaminen, vikakoodi. Välillä turbo on pois pelistä pienen aikaa, välillä siihen asti kun virrat pois välillä päältä.

Tukittu että turbo antaa koko ajan 1. kehänpaineen vaikka auto ei ole käynnissä. Vaihdettu imusarjanpainetunnistin 1920 GH ja painemuuntaja turboahdin 1628 HC (LR). Nyt meni miehellä sormi suuhun. Miten tutkia mikä painemuunnin on mennyt rikki? 1628 HC, löytyy vielä kolme lisää ja yksi 1628 LG -tyyppinen. Vai onko vika aivan muualla?

Ratkaisu:

Kiitos vinkeistä, Pösö korjattu, yksi alipaineletku irti.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Tod näk alipaineella ohjattu turbon johdesiivistön ohjaus ei toimi. Veikkaisin vikamahdollisuuksia: Alipainevuoto, sähköinen ohjausventtiili rikki / sen päästöputken suodatin tukossa, itse säätökello rikki tai karstasta jumittunut johdesiivistö.
n. 1000mbar mitattu paine on ihan oikein, koska se on paltirallaa vallitseva ilmanpaine.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Täältä ääni myös alipainevuodolle, omassa kun vuosia sitten oireili tuolla tavalla niin imusarjojen läppiä ohjaava alipainekello vuoti ilmaa alipainejärjestelmään ja turbon ohjaukselle ei jäänyt enää riittävästi alipainetta, toki mahdollisia vuotopaikkoja on paljon muitakin koska tuossa moottorissa alipaineella ohjataan mm. Turbo, imusarjan läpät, hiukkaspolton aikaisen imuilman reitin ohjaus, jarrutehostin, egr.. Johdinsiivikko ei tuossa turbomallissa kovinkaan herkästi nokeennu kiinni (tai ainakaan omassa ei vielä 550tkm aikana ole siinä ollut ongelmia) tuossa kun on hieman totutusta poikkeavasti toteutettu johdinsiivikko, yksinkertaisempi rakenne ja vähän likkkuvia osia.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Juu, johdinsiivikkö on ainoa liikkuva osa. Yksi yksilö on tullut vastaan jossa oli siivet jumittuneet karstasta siihen välipeltiin. (oli sitkeesti ajettu ilman alipainetta)

antsu

  • Vieras
Tukittu että turbo antaa koko ajan 1. kehänpaineen vaikka auto ei ole käynnissä.

Vallitseva ilmanpaine maapallon pinnalla on 1 ilmakehä.