Noniin, nyt tuli viimein itsekin vaihdettua, ja stop & start -narkolepsia alkoi autolla heti ensimmäisessä risteyksessä 100 metriä lähtöpaikasta kylmäkäynnistyksen jälkeen. Ihan hyvin, kun autossa oli ollut economy modessa n. tunnin diagbox -rämpyttelyn jäljiltä akun vaihdon ja ensimmäisen moottorin käynnistyksen välissä.
Varotoimena akun vaihtoon latasin vanhan akun aivan täyteen ja vähän latailin myös uuttakin ennen kuin tiputin sen konehuoneeseen.
Diagboxilla ei tarvinnut akun vaihtoa ajatellen tehdä mitään - tosin itse poistin jäätävän pitkän listan vikakoodeja, jotka näyttäisivät tulleen johtuen vanhan akun oikuttelusta. Laturin remmiä tuosta ei käsittääkseni ole vielä kertaakaan vaihdettu, ja sen aikaväli olisi tullut hiljattain täyteen (6 vuotta). Ainakaan se ei estä S&S:n toimimista. Kaippa se sitten aktivoituu kilsoista, jos ajaisi sen rajan yli...