Kirjoittaja Aihe: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen  (Luettu 4549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_S

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« : 22.08.2021, 20:25:05 »
Auto: Peugeot 3008 GT Hybrid4 300 EAT8-automaatti

Olisin kiinnostunut kuulemaan onko muilla 3008 GT hybrid omistajilla ollut kokemuksia takarenkaiden nopeasta kulumisesta? Autolla ajettu kesärenkailla kaksi kesää  - n. 15 000 km - ja takarenkaat olivat kuluneet sakkorenkaiksi. Renkaat olivat kuluneet kuitenkin tasaisesti. Aurauskulmat paikallinen jälleenmyyjä tarkistanut pariin kertaan - ei moitittavaa. Eturenkaat vielä varsin hyvässä kunnossa.
Olen nähnyt kirjoituksia hybridien nopeammasta rengaskulumasta, mutta silti 15000 km/2 kesää tuntuu lähes kohtuuttomalta. Ominaisuus vai vika?

antsu

  • Vieras
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #1 : 22.08.2021, 21:37:48 »
Olikos tässä mallissa sähkömoottori taka-akselilla?

Garfield

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #2 : 22.08.2021, 22:16:34 »
Olikos tässä mallissa sähkömoottori taka-akselilla?
Kyllä, Hybrid4-mallissa on 113 hv sähkömoottori takana.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #3 : 22.08.2021, 22:57:18 »
Onko tullut kokeltua väännön mukanaan tuomaa kiihtyvyyttä?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #4 : 23.08.2021, 07:42:25 »
Auto: Peugeot 3008 GT Hybrid4 300 EAT8-automaatti

Olen nähnyt kirjoituksia hybridien nopeammasta rengaskulumasta, mutta silti 15000 km/2 kesää tuntuu lähes kohtuuttomalta. Ominaisuus vai vika?

Good Yearitko? Valmistusvikojakin ollut. Kyllä renkaat suli alla viime kesänä ja karkea asfaltti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jukka_S

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #5 : 23.08.2021, 08:00:51 »
Auto tuli Michelinin primacy 4:lla. Luin noista, että vuoden 2019 misukat  huono vuosikerta, edessä kuitenkin ihan ok. Oliskin kiva ymmärtää pitääkö tuo huono vuosikerta väite paikkansa - olisko siinä selitystä.
Ei oo enää tarvetta kokeilla kiihtyvyyttä.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #6 : 23.08.2021, 09:50:56 »
Itse olen tulkinnut kirjoitukissa mainittavan, että sähköautojen ominaisuuteen kuuluu renkaiden voimakas kuluminen. Akusto auton takaosassa. Akusto tuo merkittävän lisäpainon vrt polttoautoon. (+300-500kg?)
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #7 : 23.08.2021, 10:05:10 »
Paino kuluttaa renkaita. 300hv hybrid on suurimmaksi osaksi takavetoinen, joten takarenkaat kuluvat.
Peugeot 3008 hybrid

antsu

  • Vieras
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #8 : 23.08.2021, 10:05:46 »
Mutuna sanoisin, että kiihdytettäessä sähkömoottori herää muutaman kymmenyksen ennen polttista ja alkaa työntämään koko momentillaan vauhtia autoon ja myös polttomoottoriin. Vastaava tapahtuu nostettaessa kaasupoljinta. Molemmissa tapauksissa takarenkaisiin kohdistuu suurin voima.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #9 : 23.08.2021, 10:19:13 »
Minulta meni toukokuussa vaihtoon 33 tuhatta ajettu hybridi n 300 hevosvoimaa ja takaveto. Ei kulumisongelmaa continentalin renkaissa.

TR4gt

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #10 : 23.08.2021, 12:07:14 »
Auto: Peugeot 3008 GT Hybrid4 300 EAT8-automaatti
Kesärenkailla ajettu noin 15000 ja urasyvyys tällä hetkellä sekä edessä että takana on 6mm
Peugeot 3008 GT Hybrid 4 (2020)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #11 : 23.08.2021, 12:11:34 »
Olisko ollu rengaspaineet pieles.
Peugeot 3008 hybrid

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #12 : 23.08.2021, 18:26:16 »
Onko autolla muita käyttäjiä joilla voisi olla tarvetta kokeilla?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Jukka_S

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #13 : 23.08.2021, 19:36:18 »
Rengaspaineet on pidetty ohjearvoissa. Auto oli esittelyautona kesän 2020, sain sen syyskuun alussa. Ehkä silloin jollakin ollut tarvetta kokeilla kiihtyvyyttä, muita käyttäjiä autolla ei ole ollut ... enpä huomannut tarkistaa renkaiden kuntoa kun sain auton. Silloin oli ajettu vajaa 10 tkm, josta osa talvirenkailla.
Mutta toistaiseksi tämä alkaa kuulostaa siltä, että tämän foorumin lukijoilla ei ole ollut vastaavaa kokemusta painavista akuista huolimatta - hyvä, antaa uskoa tulevaisuuteen (508 käyttäjillä näytti olleen vastaavaa ongelmaa aiemmin). Toivottavasti vika oli misukan renkaissa ei autossa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 3008 - GT Hybrid takarenkaiden nopea kuluminen
« Vastaus #14 : 23.08.2021, 22:42:02 »
Minun ensimmäinen 508 kulutti kovasti etenkin oikean puoleista takarengasta, mutta se ei koskaan selvinnyt minulle mikä sen aiheutti. Pyöräkulmat oli kaikki kohdallaan, eikä siinä edes ollut vetoa takapyörillä, mutta se vaan kulutti sitä. Nykyisessä yksilössä taas ei ole ollut tuota ongelmaa.