Päteekö starttaamattomuus myös lämpimään moottoriin - eli kun moottori saadaan tönäisemällä käyntiin, niin lähteekö se lämpimänä normaalisti avaimella?
Pyörittääkö startti varmasti normaalisti, vai onko se ehkä ajan myötä hiipunut ... kannattaa ehkä katsoa akun jännite ennen starttia ja miten sille käy startatessa, tai suosiolla kokeilla apukaapeleilla. Ennen mahdollista akun vaihtoa vielä on hyvä tarkastaa akun navat, liittimet, kaapelit ja startin/maadoituspisteen puhtaus ja kunto niin, että ne eivät ole hapettuneet ja estä sähkön kulkua.
Hehkut on periaatteessa helppo testata - sehän on vastus, eli piuhat irti ja plus - miinus navan välillä pitäisi olla vastusmittarilla yhteys. Mikäli vastus on poikki, niin napojen välillä ei ole yhteyttä. Vanhojen hehkutulppien irrottaminen on vaativaa hommaa, etteivät mene rikki... Lisäksi pitää myös katsoa, että hehkuttaessa näille tulpille tulee sähköä, eli lämpenevät, kun hehkuvalo palaa keltaisena hetken mittaritaulussa ...
Voisikohan jokin "ajonestojuttu" olla tässä pulmana ... niistä minä en osaa sanoa mitään...