Kirjoittaja Aihe: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta  (Luettu 3126 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Soikku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
  • rasvasormi
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #15 : 12.01.2022, 22:01:21 »
videossa oli auton oikea puoli eikä oikealla ole mielestäni tätä vasemman puolen öljy ongelmaa ::) kyllä sitä vetoakselia työntelin useamman kerran sisäänpäin. tuohon pyörännavan reikään voi laittaa läpipultin ja mutterin halutessaan. näin työnsimme kaverin hallista ulos moottorittoman jumpperin.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2022, 22:06:59 kirjoittanut Soikku »
Pelit 🚖Dodge Polara 383 Magnum🚙Toyota corona Rt40🚕w124 Bensa Mersu🚗206 pösö 1.4 vihree 🚤Yamarin&yamaha 70 2t viritetty😜catamaran vauhtivene yamaha v6 200

Pakettiauton_kuljettaja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #16 : 07.03.2022, 18:18:42 »
Olen unohtanut päivittää remontin kulkua, mutta kyllä se alatukivarsi irtosi. Kohta irtoaa taka-akseli.

Mutta jatkokysmys alustan pulteista, mistä olette hankkineet uusia pultteja?

Suurin osa pulteista on niin riettaassa kunnossa ettei niillä ole enää asiaa takaisin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #17 : 07.03.2022, 21:10:56 »
Suurin osa on vah
vuudeltaan mitoitettu Peugeotin suunnittelussa, joten ostettava originaalit tai ebaysta osanumeroilla. PSA-tuotteille löytyy kaikki koodit, joista googlaat, koska samoja on eri malleissa.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2022, 21:52:01 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 029
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #18 : 07.03.2022, 21:31:56 »
Tuli mieleen tuo eräs ex. Renault, jossa iskarin alapää ei tahtonut irrota olkavarresta => pultti poikki ja kobolttiterällä poraten pois = uutta pulttia piti saada tilalle. No tavallista "mustaa" tuohon ei voinut tietenkään laittaa, piti olla karkaistu jotta kestää ja hyllystä löytyikin sitten sopiva VW:n kansipultti, joka vielä varmistettiin erillisellä nyloc-lukkomutterilla, joskos jengat olkavarressa ottikin hiukan osumaa tuosta poraamisesta. No mahtaa seuraavalla iskarin vaihtajalla olla ihmettelemistä tuosta VW:n erikoisesta tähtikantasesta pultista ;D


Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Pakettiauton_kuljettaja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #19 : 09.03.2022, 20:29:03 »
Suurin osa on vah
vuudeltaan mitoitettu Peugeotin suunnittelussa, joten ostettava originaalit tai ebaysta osanumeroilla. PSA-tuotteille löytyy kaikki koodit, joista googlaat, koska samoja on eri malleissa.

Tykkään häärätä japanilaisten moottoripyörien kanssa ja niistä löytyy tavattoman hyvät räjäytyskuvat sekä osanumerolistat.

Mistä löytyisi vastaavaa Peugeoteille?

Pakettiauton_kuljettaja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #20 : 09.03.2022, 20:31:39 »
Tykkään häärätä japanilaisten moottoripyörien kanssa ja niistä löytyy tavattoman hyvät räjäytyskuvat sekä osanumerolistat.

Mistä löytyisi vastaavaa Peugeoteille?


Jaa, olinkin kysynyt tätä aikaisemmin, catcar.info näyttää olevan ratkaisu.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 974
Vs: 206 - alatukivarren irrottaminen pyörän navasta
« Vastaus #21 : 09.03.2022, 23:07:26 »
Jostain ruuvitukusta saattaa saada 10.9 tai 12.9 pultteja, myös IKH myy kovaa tavaraa. Kannalla ei ole väliä jos vaan mahtuu kiristämään. Kierteettömällä osalla on väliä jos sen pitää kestää tietty leikkausvoima, eli sen pitäisi olla vähintään saman pituinen koin originaali.