Kirjoittaja Aihe: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa  (Luettu 3861 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jjkk

  • Vieras
308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« : 06.02.2022, 09:01:31 »
Auto SW Allure PureTech 130 ajattu 100000

PureTech 130 bensakoneeseen tullut nyt koko ajan pientä ongelmaa. Jakohihna vaihdettu yms.
Viimeksi jouduttiin vaihtamaan tulppia karstoituttumisen vuoksi. Heittää välillä imun nokka akselin säätö, tuntematon vika koodia mikä poistunut itsestään. Nyt oli huollossa termostaatin vaihtamisen takia ja vikakoodi tuli taas. Tämän lisäksi tuli myös ilmamassamittari  vikakoodi. Koodeja ei saatu poistumaan.
Huollossa sanottiin että pakokaasu mikä tulee ulos on hieman sinertävää ja haisee että öljyä sekoittuu.. Tai muuta vastaavaa...
Vähän aikaa sitten huollossa testattu puristuspaineet ja mitään ongelmia näiden kanssa ei ollut.
Ideoita mitä asioita tossa kannattaisi lähteä tutkimaan. Ja mitä meiltä uskaltaako tolla lähteä ajamaan nyt sitten 400km matkaa.
Moottori vaikuttaa toimivan kyllä ihan ok.  Vahvasti tuntuu että lähtee auto vaihtoon vaikka on muuten tosi hyvä ollutkin.


Samppa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #1 : 06.02.2022, 09:51:44 »
kyllä se noissa kilsoissa saattaa puretech olla jo vaihtokunnossa valitettavasti. Mitä vuosimallia? Jos riittävän uusi, niin neuvottelemaan maahantuojan kanssa moottorin vaihdosta. Itse en enää puretechillä tule ajamaan yli 60tkm lukemia, koska sen jälkeen jo alkaa todennäköisyys olla liian iso ongelmille.

Ei siinä taida olla hirveästi pelastettavaa/varottavaa, joten ajaa menemään vain. oikein pitkälle matkalle öljyä mukaan.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2022, 09:56:13 kirjoittanut Samppa »
208 1.2 Puretech 100 2019
ex pösöt: 308 II 1.2 -14, 406GW 2.0HDi -02, 306 2.0HDi -00,

Jjkk

  • Vieras
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #2 : 06.02.2022, 10:22:50 »
Moi, se on 2015 ja ostettu käytettynä, huomasin että moottori jo kertaalleen vaihdettu parin vuoden ajon jälkeen.

Samppa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #3 : 06.02.2022, 10:39:21 »
no tuskin se sitten ihan loppu vielä pitäisi olla. Ja kyllä tuo"normaali" väljäksi kuluminen/renkaiden jumitus tms. varmaan näkyisi puristuksissa. Muistatko paljonko ne oli suunnilleen? Yli vai alle 10bar? Tuo ilmamassamittarivika ei taida olla mikään yleinen juttu. Niin viestissäsi ei ollutkaan tietoa, mutta osaatko sanoa syökö öljyä ja minkä verran? Jos vasta olet ostanut ja liikkeestä, niin sinne vain yhteyttä ennen kuin alat itse tekemään/teettämään mitään
208 1.2 Puretech 100 2019
ex pösöt: 308 II 1.2 -14, 406GW 2.0HDi -02, 306 2.0HDi -00,

Jjkk

  • Vieras
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #4 : 06.02.2022, 10:50:08 »
Hei
Ja kiitoksia vastauksista, pari vuotta ollut itsellä ja mielestäni
Öljyä ei ole mennyt sen enempää kuin aiempaa. En muista että mitä ne paineet oli, pitää katsoa josko lukisi jossain dokumentissä.
Tosiaan kun vein auton aikaisemmin huoltoon lämmittimen takia niin Nosturille vietäessä oli moottoriin syttynyt vikakoodeja ja auto kävi huonosti.  Sitten tehtiin testejä vian etsimiseksi, löyty myös kolmannen sylinterin vikakoodi. Tulppia vaihettiin ja vikakoodit poistu. Huollossa sanottiin että tosiaan tulee sinertävää savua ja haju sellainen että sekoittuu öljyä Vein nyt sitten auton uudestaan termostaatin vaihtoon (mitä ei siis keretty tekemään kun tuli tämä moottorivika)
Oli sitten tullut nämä kyseiset vikakoodit
Vaihdon yhteydessä.  Toi nokka-akseli P0010
Koodi tullut aikaisemmin mutta poistui itsestään. 

-Max-

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #5 : 01.03.2022, 11:29:12 »
Nämä moottoriongelmat on ilmeisen yleisiä. Miten tämä asia on ratkennut?

Itse taas ongelmissa, kun huoltoliike ehdottelee moottorinvaihtoa ja tuskin saa maahantuojaa yhtään vastuuseen saati myyjä liikettä. Ostettu 1,5v sitten. Nyt 2 sylinteri päästää läpi.

Tapani

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #6 : 01.03.2022, 12:02:59 »
Tuki moottorin vaihtamiselle 5 vuoden tai 150,000 km: n rajoissa ensimmäisen voimassaoloajan päättyessä. Se hylätään, jos asiakas on ylittänyt huoltosuosituksen suosituksen yli 3000 km tai 3 kuukautta yhdellä kahdesta viimeisestä haastattelusta. Sama, jos öljyn laatua ei kunnioiteta. Muut viat voivat saada valmistajan taloudellista tukea ajoneuvon iän ja ajokilometrin mukaan. Se on muotoiltava toimittajan kanssa.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Vs: 308 - Puretech moottori kanssa ongelmaa
« Vastaus #7 : 01.03.2022, 12:42:04 »
Nämä moottoriongelmat on ilmeisen yleisiä. Miten tämä asia on ratkennut?

Itse taas ongelmissa, kun huoltoliike ehdottelee moottorinvaihtoa ja tuskin saa maahantuojaa yhtään vastuuseen saati myyjä liikettä. Ostettu 1,5v sitten. Nyt 2 sylinteri päästää läpi.

Eiköhän sieltä se 20 pinnaa lähe ja loput maksat ite.
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97