Kirjoittaja Aihe: 3008 - Plugin Hybrid ajoakun vaihto - takaisinkutsu?  (Luettu 5484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

linnearsan

• Uusi käyttäjä
Vs: 3008 - Plugin Hybrid ajoakun vaihto - takaisinkutsu?
« Vastaus #15 : 16.10.2025, 14:38:31 »
Mielenkiintoista, että meille takaisinkutsu tuli nyt vuotta myöhemmin samasta aiheesta samalla vuosimallilla.

Huomenna olisi tarkoitus viedä auto tutkittavaksi ja siellä selviää onko edessä akun vaihto vai softapäivitys.

Ohjelmiston päivitys mietityttää. Softallahan voidaan hallita monia juttuja latauksen aikana ja mm tarkailla lämpötiloja eri puolella kennostoa yms ja ohjata sen mukaisesti. Jos softa puuttuu vain näihin prosesseihin, niin vaikutus saattaa olla vaim esim latausajan pituuteen tai ei lopulta välttämättä edes siihen, kun hommaa tehdään vaan aiempaa fiksummin.

Näin käytttäjän kannalta huonompi vaihtoehto on mikäli se vaikuttaa myös akun ylimpään latausasteeseen eli sen latausta ei ikään kuin viedä niin korkealle tasolle. Tämä väistämättä vaikuttaisi myös sähköiseen rangeen, mikä olisi sitten todella ikävää.

Jos softapäivitys on valittu vaihtoehto huomenna, niin täytyy kysellä mitä se oikein muuttaa ja mikä sen vaikutus on. Toivottavasti osaavat vastata.

Sitikkapuoskari

• Käyttäjä
« Vastaus #16 : 16.10.2025, 18:51:45 »
Ei ne meille korjaamoille kerro mitä siellä muuttuu päivityksellä.

Aakku

• Käyttäjä
« Vastaus #17 : 17.10.2025, 07:43:53 »
Ei ne meille korjaamoille kerro mitä siellä muuttuu päivityksellä.
Tuota salamyhkäisyyttä tehtaan puolelta olen ihmetellyt. Lieneekö jotain ylimielisyyttä, vai tietääkö tehdaskaan mitä päivitykset tekee. Ainakaan asiakkaan kannalta ikäviä asioita ei taideta kertoa, vaikka toisen omaisuutta käsitellään.
Jonkun pienen päivityksen olen joskus saanut torpattua takuunalaisesta autosta, kun olen saanut vihiä päivityksen negatiivisesta vaikutuksesta.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

Sitikkapuoskari

• Käyttäjä
« Vastaus #18 : 17.10.2025, 10:46:23 »
Jos takuunalaisessa autossa on tekemätön kampanja ei korjaamo saa anottua takuuanomuksia eteenpäin..