Kirjoittaja Aihe: 5008 - Apuja Android auton, Mirror linkin ja MyPeugeotin yhdistämiseen  (Luettu 1536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pippis

• Uusi käyttäjä
Moikka!

Hommasin vuosimallia 2017 olevan 5008, enkä ole saanut miljoonista yrityksistä ja erilaisista piuhakokeiluista huolimatta yhdistettyä puhelinta auton kanssa muuten kuin bluethootilla ja USB soittimena.

Puhelin on mallia Samsung Galaxy Flip 6 ja uusin android asennettu, puhelimessa valmiina android auto sovellus. Puhelimen kun yhdistää autoon piuhalla, puhelin ilmoittaa, että "Android Auto yhdistetty autoosi", silti auton näyttö herjaa "Android Auto - videovirtaa ei ole aktiovitu. Kyseessä voi olla ensimmäinen yhteys tähän laitteeseen. Laitteessa on tehtävä toimenpiteet videovirran aktivointia varten, jotta palvelusta voidaan hyötyä". Eli siis mitä minun pitää tehdä? Kun avaan android auto sovelluksen puhelimessa ja painan yhdistä auto niin se pyytää puhelimen yhdistystä piuhalla, vaikka puhelin on kiinni jo autossa.. En nyt käsitä että missä vika?

Mirror link herjaa myös; "MirrorLink käynnistyy. Käyttääksesi Android Auto-liitäntää vaihda oletusvalinta Connect Radio -puhelinasetuksista, ja yhdistä puhelin uudelleen." Eli mitä pitää tehdä? Asetus puhelimessa (en löytänyt Connct radiota) vai auton asetuksista?

MyPeugeot äppi ei yhdisty autoon ja en ole löytänyt järkeviä ohjeita sen yhdistämiseen. Ilmeisesti yhdistäminen tapahtuu jotenkin muuten kuin Bluethootilla? vai olenko väärässä? Auton olen saanut valmistenumerolla kyllä äppiin näkyviin, mutta siihen se on sitten jäänyt.

Laitan liitteksi kuvat Android auto ongelmasta..

PUG-508

• Ylläpitäjä
Vaihda usb johto tai hanki langoton android auto palikka
Peugeot 3008 hybrid

Aakku

• Käyttäjä
Mulle tuli aikoinaan sama herja, kun vaihdoin puhelinta. Korjaus onnistui muistaakseni auton soittimen palautuksella tehdasasetuksiin. Siinä ei menettänyt kuin oman profiilin ja tallennetut kanavat. Ne sai hetkessä palautettua ja taas AA alkoi toimia.
Toinen syy voi olla USB johdossa, jos siinä ei kulje dataa. Jos johto on aikaisemmin toiminut, niin se ei liene syypää.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

SamiK

• Käyttäjä
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kyllä se johto voi olla syyllinen, mulla aikaisemmin AAn päivityttyä tuoreempaan versioon lakkasi se toimimasta, kaapelia vaihtamalla tuli kuntoon. Se tapaus on dokumentoitu tälle foorumille.

Edit: tästä https://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=80852.msg480593#msg480593
« Viimeksi muokattu: 11.02.2025, 17:13:44 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Pippis

• Uusi käyttäjä
Kiitos kaikille vinkeistä. Päädyin tilaamaan erillisen pulikan. Piuhoja oon vaihtanut puolenkymmentä ostanut myös uusia ja dataa siirtäviä, silti ei lähtenyt pelittämään niillä. Toki voisin kokeilla tuota tehdasasetusten palauttamista myös. 🤔

Jasseri

• Käyttäjä
  • *
Saitko My Peugeotin toimiin? Minulla toimii yhteys ja kartat puhelimesta mutta My Peugeot ei toimi

HiTec

• Käyttäjä
  • Eipä turhia höttyillä :)
Minulla toimii yhteys ja kartat puhelimesta mutta My Peugeot ei toimi

No tuo My Peugeot (siinä missä myös My Citroën) on ihan täysi susi, yhdistää jos muistaa, yleensä vain melko paha dementia tuntuu vaivaavan. Ainoa hyvä puoli tuossa on että auto itse kyllä tallentaa nuo ajelunsa, joten sitten kun sen yhteyden appikseen lopulta saa, niin se latasee sieltä kerralla jopa kymmeniä ajoja. Toki toiselta kantilta tuo sama on myös henk.koht. tietovuoto auton vaihtaessa omistajaa = siellä pitäisi olla myös helppo mahis käskeä autoa unohtamaan se koko ajohistoriansa.

Mutta siis yleisin lääke itsellä tuon yhdistämisen aikaansaamiseksi on laittaa kännykästä hetkeksi bt-yhteys pois ja takaisin päälle. Toinen on kirjautua apista ulos ja takaisin sisään. Joskus se onkin sitten saattanut toimia jopa joitain viikkojakin putkeen ongelmitta, mutta...
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
Huomasin saman. Appi rollaa, että 280 matkaa jemmassa, mutta ei mitään vaaraa "tietovuodosta". Mahdollinen uusi omistaja tuskin on kiinnostunut niistä  ;). 508:ssa on toiminut yllättävän hyvin, verrattuna 3008, eli 5008 on sama.

Maahantuoja lupaili Auto-2025 messuilla, että uusi Appsi on tulossa, eli kärsivällisesti vaan odoteltava IT-hankkeen pääsyä finaaliin Ranskan keksimössä.
Olisi hienoa, että tuotekehitukseen pääsisi mukaan esittämään toiveensa, kuten muutama autovalmistaja tekee, tässä Teslalle on annettava plussaa.

No tuo My Peugeot (siinä missä myös My Citroën) on ihan täysi susi, yhdistää jos muistaa, yleensä vain melko paha dementia tuntuu vaivaavan. Ainoa hyvä puoli tuossa on että auto itse kyllä tallentaa nuo ajelunsa, joten sitten kun sen yhteyden appikseen lopulta saa, niin se latasee sieltä kerralla jopa kymmeniä ajoja. Toki toiselta kantilta tuo sama on myös henk.koht. tietovuoto auton vaihtaessa omistajaa = siellä pitäisi olla myös helppo mahis käskeä autoa unohtamaan se koko ajohistoriansa.

Mutta siis yleisin lääke itsellä tuon yhdistämisen aikaansaamiseksi on laittaa kännykästä hetkeksi bt-yhteys pois ja takaisin päälle. Toinen on kirjautua apista ulos ja takaisin sisään. Joskus se onkin sitten saattanut toimia jopa joitain viikkojakin putkeen ongelmitta, mutta...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -