Kirjoittaja Aihe: 3008 hybrid4 gt vm 2020 Lohkolämmitin  (Luettu 248 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sampson

• Uusi käyttäjä
3008 hybrid4 gt vm 2020 Lohkolämmitin
« : 28.11.2025, 17:57:19 »
Mitä vaihtoehtoja moottorin lämmittämiseksi ennen kylmästartteja?

Onko säteilylämmitin ainoa mahdollisuus?
Toimiiko säteilylämmitin riittävän tehokkaasti oikeasti kylmillä keleillä?

Minkälaisia kokemuksia kylmäautoilusta yleensä tällä kulkineella?

Kiitos,

Samuli, Oulu

PUG-508

• Ylläpitäjä
Vs: 3008 hybrid4 gt vm 2020 Lohkolämmitin
« Vastaus #1 : 28.11.2025, 19:29:05 »
Hyvin toimii vielä -35 pakkasella ja sisällä tarkenee. Säteilylämmitin öljypohjassa ihan ok.
Peugeot 3008 hybrid

Sampson

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #2 : 28.11.2025, 19:48:48 »
Kiitos vastauksesta.

Puhuvat täällä myös noista pikkuakuista.
Oletteko niitä latailleet itse irrallisilla latureilla vai pitääkö laite niistä huolen itse?
Onko ne helposti saavutettavissa jos jotain älylaturia sinne itse kokeilisi sohlata?

Onko sivistyneitä arvauksia tällaisten autojen ja ajoakkujen eliniän ennusteesta?

Luin äkkiseltään ajoakkujen latauksesta että ei saisi hitaalla perustöpselillä jatkuvasti latailla.
Onko tästä kotilataamisesta jotakin absoluuttista totuutta, mikä on suositeltavin keino?

Samuli

”Columbollakin oli Peugeot. Ja vaimo. ”

PUG-508

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 28.11.2025, 21:37:59 »
12V etu akun vaihtoväli on 4 vuotta, mutta on noita joillain hajonnut jo aiemmin.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
« Vastaus #4 : 29.11.2025, 08:53:00 »
Kiitos vastauksesta.

Puhuvat täällä myös noista pikkuakuista.
Oletteko niitä latailleet itse irrallisilla latureilla vai pitääkö laite niistä huolen itse?
Onko ne helposti saavutettavissa jos jotain älylaturia sinne itse kokeilisi sohlata?

Onko sivistyneitä arvauksia tällaisten autojen ja ajoakkujen eliniän ennusteesta?

Luin äkkiseltään ajoakkujen latauksesta että ei saisi hitaalla perustöpselillä jatkuvasti latailla.
Onko tästä kotilataamisesta jotakin absoluuttista totuutta, mikä on suositeltavin keino?

Samuli

”Columbollakin oli Peugeot. Ja vaimo. ”

Ajoakku lataa moottoritilan akkua. Jos lataat akkuja, niin irroita taka-akun pikakiinnitysmiinusnapa ja etuakun plusnapa. Sitten laturiin seisonta-aikana. Muutoin pidä ajo-akussa latausta riittävästi ja pelkästään kovasti hanaa Pözölle! Taka-akkuja on mennyt enemmän, vaikka on 200 A 14 Ah AGM-("moottoripyöränn akku") mutta 5 vuoden välein molemmat, niin ei huolta. Toki kunnollinen akkutesteri kertoo niiden kunnon, etuakku EPF 68 Ah, 680 A noin ja ei tarvitse koodailla. Vaihto-ohje löytyy, melko työläs homma purkamisineen. Muistathan että taka-akku irroitetaan aina ensin ja odota varman päälle, että auto menee nukkumatilaan ennen tuunausta. Jos irroitat molempien akkujen navat, niin päinvastoin navat kiinni. Auto pimenee kokonaan vasta sitten, kun vedät palokunnan turvaklipsua ylöspäin moottoritilan sulakerasian vierestä, kypäräpäinen tarra opastaa miten (toiminto avaa korkeajännitteisen hybridiakun pääkontaktorit).
« Viimeksi muokattu: 29.11.2025, 08:58:58 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Sampson

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #5 : 29.11.2025, 10:31:03 »
Kiitos vakuuttavan tietämyksenne jakamisesta.

Koko hubridimaailma on itselleni uusi.

Jos liikkeestä saa ostettavalle yksilölle soh-arvon, mitä pitäisitte sille kriittisenä
rajana mikäli auto on 5 vuotta vanha ja mittarissa vajaa 70000km? Vai voiko näin mustavalkoisesti ajatellakaan?

Jotakin korkeajännite-akkujen vaihtoon liittyviä takaisinkutsuja on kai ollut mutta onko nämä vain yksilöllisiä tilastotappioita eikä synkennä koko populaation akustojen eliniän odotusarvoa?

Mitenkä muuten lataaminen työpaikan peruspistokkeesta? Tarviiko aina 16a sulakkeen sinne taakse?

Mukavaa viikonloppua kaikelle leijonakansalle.