Mulla 406 HDi ja 283-milliset etulaikat. Puoli vuotta sitten autoa ostaessani katsoin että vähän hoikalta näyttää levyt, tänään kun oli vähän aikaa ja kelejä niin ajattelin turata uudet kiekot alle. Uusien levyjen paksuus 26 mm, reunassa merkintä "min 24 mm" ja vanhan paksuus paikasta riippuen vähän yli tai alle 20 milliä
Eli kuluneet vain kolminkertaisesti sallittuun nähden. On tainnut katsastusmiehellä olla parinakin vuonna unihiekkaa silmissä. Ilmeisesti huoltokirja siis piti paikkansa, eli taakse on vuosien varrella uusittu kaikki rojut satuloita myöten, eteen vain palat. Kahdeksan vuotta ja 316 tuhatta kilometriä samoilla levyillä.
Oikeanpuoleista levyä en sitten saanutkaan irti, oli sen satulan "länkien" torx-pultit niin jumalattomasti kiinni että ensin alkoi luottotyökalusarjan avain muuttaa muotoaan ja lopulta se pultti katkesi. Eikä ollut mikään ihan heppoinen pultti kumminkaan. Olisi pitänyt lämmittää, mutta kun ei juuri sattunut olemaan kaasupulloja hollilla. Ensimmäinen kerta kun en saanut jarrulevyjä vaihdettua