Totta, Mi16x4 on paljon yleisempi. Noista autoista voimansiirroltaan kestävimpiä varmaan ovat Audi ja Subaru. Grx4:ssä taitaa olla lukittavat keski- ja takatasauspyörästöt, Mi:ssä on viskolukko keskellä ja torsen takana. Voimanjako 53% eteen, loput taakse.
Omia kokemuksia Mi16x4 mallin voimansiirrosta: Vaihteiston ulostuloakselin ja jakovaihteiston välinen matala- ja tiheähampainen booritus ruostuu ajastaan ja heikkenee, kunnes lopulta hajoaa. Liitos ei ole kosteudelta suojattu, vaan ihan kuivana. Jakovaihteiston planeettapyörästöjen pikkurattaiden akselit olivat alkaneet myös irtoilemaan ~250tkm käytön jälkeen. Tuo booriliitoksen ongelma koskee kaikkia x4-malleja, jakovaihteisto tuossa grx4:ssä on erilainen tasauspyörästöiltään. Korjaus itse tehtynä vaatii tonnin verran osiin, sekä moottori/vaihteisto/jakovaihteisto paketin keulilta pois ottamisen.
Muuten tuo on ollut ihan mukava laitos, oikeastaan edellisten omistajien "korjailut" ovat hiukan päätä vaivanneet normaalien kuluvien osien vaihdon lisäksi. Takapään kaasunestejousituskin on hyvä varuste, kontti täyteen kuormaa, eikä takapää laske yhtään.
Ostaessa kannattaa tutkia toimiiko takapään jousitus, hyppää kontinreunalle istumaan. Noin 10s kuluttua takapään asennon tulisi korjautua takaisin ylös, sekä pois noustessa viiveen jälkeen laskea alas. Takakontin vasemmassa sivussa hätävilkkukatkaisija, jolla saa takapään maavaraa nostettua. Voimansiirron kuntoa voinee kuunnella hölläämällä kaasun ja painamalla sitä sitten reilusti. Jos kolinaa kuuluu, niin jossain klappia. Tuota booritusta ei voi purkamatta tutkia. Ostaessa minua ainakin vielä kiinnostaisi onko voimansiirtoon vaihdeltu öljyjä 20 tkm välein. Voimansiirron öljyvuodot voi olla aika työläitä korjata. Muuten viat ja ominaisuudet vastaa etuvetoisia malleja.